Jump to content

Okänd trailer - kolla in vår kortfilm

Helium
 Share

Recommended Posts

Först och främst, detta var väl mer en hel kortfilm än en bara trailer?

Jag tycker ljudet är rätt burkigt och dåligt vilket sänker mycket. Fotot är heller inte särskilt spännande, färgerna är väldigt gula och klippet vid 01.00 är lite konstigt exponerat vilket inte var jättesnyggt.

Men med tanke på er ålder så är det väl ändå förhållandevis bra. Duktigt att du lyckats göra musiken själv. Utöver det kan jag tyvärr inte säga så mycket mer positivt om den.

• 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By J.Anderberg
      Hej!

Har nu släppt en "Theatrical Trailer" till Collage.

Lite info:

Release: 15 December 2013 på http://www.timeweaver.se/se/film/collage

Längd: 46 min

Kamera: 2 stycken Canon 7D

Ljud: Zoom h4n och Röde NTG3

Upplösning: 1080p

Program:
      Sony Vegas Pro 12
      Adobe After Effects
      Cubase 6
      Soundforge
      Wavelab

Stöd från: Film i Dalarna, Film i Halland, Medidact AB, Triple T Productions

Produktionsbolag: Timeweaver Productions

Filmen kommer att ha premiär nu i höst!

Hoppas det smakar!
    • By Danell
      Då var det dags med ännu ett avsnitt i POESI FÖR FISKAR-serien. Vore jättekul att höra vad ni andra filmare tycker.

Sist ligger även en kort första teaser på vårt kommande filmprojekt.

www.crazypictures.se

Genre: Komedi
      Längd: 5min
      Produktionsbolag: Crazy Pictures
    • By Smedius
      Herrow there fellow Voodoo Filmers! Nu har vi ställt upp i DreamHacks Billy's-tävling som helt enkelt går ut på att göra en max en och en halv-minutsfilm som på ett eller annat sätt handlar om Billy's-pizza.

[video=youtube;GoUM6x-svcU]

Känns fruktansvärt kul att fått prova på hur det är att göra en fightingscen för första gången! Vi hade alltså aldrig testat vilka vinklar som funkar bäst eller hur man egentligen koreograferar en film-fight, men trots det är jag väldigt nöjd med resultatet. Bare in mind att på grund av en onödiga (åtminstone något onödigt korta) tidsgränsen så är filmen otroligt nerklippt och alltså tyvärr inte optimalt redigerad för äkta filmteknik och tajming. Utöver det är jag riktigt stolt över slutprodukten med tanke på nerklippningen och den något korta, men LÄSKIGT intensiva, arbetstiden!

Lyssnar otroligt gärna på feedback (framförallt på fighting-scenen!), skulle uppskattas!
    • By lurv10
      Pakabong Productions, mitt produktions bolag, har gjort en ny film! Vi filmade med canon 60d. Platsen är Kaffe bar på ringvägen, stort tack till dem ( vi filmade till kl 4.00. )

Gilla gärna vårt productions bolag på facebook! http://www.facebook.com/pakabongproductions
      Checka även in våran hemsida http://www.pakabong.com

• By RagdollPictures
      Tävlingsfilm i Novemberfestivalen 2011, arenan för ung svensk film. I en möjlig framtid utspelar sig ännu ett världskrig. Tyskland och USA har en än gång drabbats samman, nu i en strid om jordens trytande resurser. Den tyska armén håller amerikanska soldater fängslade under extrema förhållanden. USA:s elitförband Navy SEAL har i sin tur tagit Klaus Becker, en Kapten ur den tyska armén tillfånga, i hopp om att pressa honom på upplysningar om vart de amerikanska fångarna sitter fängslade.

Teamet bakom "Means of Clarity" heter numera RagdollPictures.
      Vi välkomnar all Feedback!

Means of Clarity - Voddler.com Movies

• Create New...