Gå till innehåll

Voodoofilm mest populär film - kval


Stupider...lika a fox

Recommended Posts

[citat=tomasz1985]Inte för att jag tror att någon skulle se på resultatet på fullaste allvar MEN, om det är 10 personer som gillar zombie filmer över allt annat och 4 som älskar drama-komedier är det väl stor chans att någon zombie rulle vinner "tävlingen".[/citat]

 

Ja...förstår inte riktigt vad du menar, men eftersom det här bara är "kval" så går ju de mest populära vidare (där jag inte tror att tio zombie-filmer finns med, inte du heller men men) till finalen där en väljs ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, alla kommer inte att ta det här på största allvar, men det är ju ändå kul att se vilken film som flest tycker om här på sidan. Och om man vill påverka resultatet så gäller de ju att skicka in sina favoriter. Ju fler desto roligare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vågar inte sätta någon speciell ranking. Men här är mina tre.

 

Framom Främsta Linjen (2004)

Snygga effekter, bra spänning och välskrivet manus. Någon bättre skandinavisk produktion tror jag aldrig har setts.

 

O Brother, Where Art Thou? (2000)

Första gången jag såg den var på SVT1 i soffan. Kunde inte ens springa iväg och fixa popcorn.

 

Lost in Translation (2003)

En film som egentligen inte har någon mening. Den är bara full av roliga och lite dramatiska inslag. Det är så genialt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Kill Bill

Tarantinos största stund, en fantastisk hyllning till filmen

 

Fight Club

Fincher, cynism, samhällskritik och Meatloaf med hängpattar = mästerverk.

 

Fear and Loathing in Las Vegas

Den mest pårökta, syradoppade, kokainsnortande och vrickade film jag sett. Johnny Depp har aldrig och kommer säkerligen aldrig att göra en bättre roll än Hunter S Thompson.

 

Några av favoriterna iaf...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Tobbger]Vågar inte sätta någon speciell ranking. Men här är mina tre.

 

Framom Främsta Linjen (2004)

Snygga effekter, bra spänning och välskrivet manus. Någon bättre skandinavisk produktion tror jag aldrig har setts.

 

O Brother, Where Art Thou? (2000)

Första gången jag såg den var på SVT1 i soffan. Kunde inte ens springa iväg och fixa popcorn.

 

Lost in Translation (2003)

En film som egentligen inte har någon mening. Den är bara full av roliga och lite dramatiska inslag. Det är så genialt![/citat]

 

Vad menar du med att Lost in Translation inte skulle ha något mening...? Utveckla?

Länk till kommentar
Share on other sites

The Matrix

Forrest Gump

Nyckeln till Frihet

 

Känns som lite tråkiga val. Hade gärna haft med The Deer Hunter, Requim for a dream eller Citizen Kane. Men när jag inser att jag slitit ut dussintals videoband på mina tre valda filmer och nu tvingats köpa dem på dvd så får jag kapitulera för min smak.

Länk till kommentar
Share on other sites

Erik, så länge dom är vad du helst ser på så är det givetvis vad du ska skriva upp! Det är ju trots allt bara en fråga om smak :-)

 

Finns plenty med filmer jag tycker är väldigt välgjorda men aj fan så tråkiga, då skriver jag hellre upp exempelvis Plan 9 som, trots att den är raka motsatsen produktionsmässigt, är en film jag inte får nog av! :-D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Oj, jag kan omöjligt nominera bara tre filmer till de bästa som gjorts (några av dem är för övrigt redan nämnda av andra personer), så istället får det bli de tre bästa filmer jag sett på sistonde, nämligen:

 

Bubba Ho-Tep

Casshern

Team America

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...