Gå till innehåll

Manus hjälp!


sbbkmv

Recommended Posts

Tja jag och några kompisar har bestämt oss för att göra en liten serie. och det är för att innan har vi bara gjort lite små projekt. och när vi väl har gjort större har vi gett upp!

men nu är det så att vi är på avsnitt två och vi har helt fastnatt finns det någon som har något tips vad man kan göra? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Fy fan vad jobbigt!

Jag satt själv åtta timmar igår och hade fastnat på en scen, jag skev fyra olika versioner och ingen dög.

Så jag läste igenom hela manuset tills jag hittade en "naturlig" fortsättning. Oftast har man ju en grundidé om vad man vill ha. Det gäller bara att hitta den igen när man börjar glida ifrån den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi har fastnat på ett avsnitt då ingenting händer utan det blir ett platt avsnitt (inget händer) och det är svårt att komma på något utan att förstöra serien :)

 

Hm. . . Det känns lite motsägelsefullt att om det händer något så förstör ni serien. . .

 

Är det avslutade avsnitt, eller är det en längre röd tråd så att det efterföljande avsnittet hakar på där det senaste tog vid?

 

Pröva att helt enkelt ta bort avsnittet. Då ser ni vad som saknas - dvs vad avsnittet verkligen innehåller - och kan bedöma om det är något ni kan bygga vidare på, eller om det ska vara borta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...