Gå till innehåll

Söker duktig själ inom redigering/post- för samarbete


Rusty Label

Recommended Posts

Hej!

Vi är ett gäng Rap-heads(seriösa sådana) som under det senaste året börjat fokusera oss på att få ut vår musik mera via musikvideos. Har ett par stycken uppe youtube, men vi vill satsa mer på detta!

Jag skaffade för något år sedan en D3100, då jag alltid haft ett lite filmiskt öga för saker o ting, och har filmat hundratals GB random+projekt footage.

Men det mesta blir oanvänt, Och när jag väl sätter mig med något, inser jag att mina kunskaper inom efterarbete(klippning,CC, jaa allt pretty much) inte håller samma nivå som jag känner vår musik förtjänar. Sitter mkt i AE, premiere o dyl o följer tuts för att försöka utvecklas, men har inte tiden för att gå in för det helhjärtat (musik + jobb + nybliven pappa=fullt schema) .

Det går segt.. vilket gör att hela grejen blir lidande i slutändan, Och inte blir "det där" det skulle kunna bli. Vi har kontakt med en del duktiga personer, men ingen som har lust att göra det gratis (finns ingen budget i vår musik, vi gör det bara för hjärtat).

Vi söker därför någon vänlig själ som är intresserad av att jobba ideellt med oss. Vet inte vad vi kan göra för dig i gengäld, men om det finns något så gör vi det! Vi har studio, duktiga tecknare(amatör animerare) producenter. Du får naturligtvis cred för ditt goda arbete!

 

Och jag vet inte riktigt hur detta samarbete skulle gå till men tänker något i stil med:

När vi har en låt+video idé, filmar vi det (ser till så du får nice och tillräckligt material att jobba med), skickar det till dig som får ta det därifrån till färdigt projekt! Vi kan juh hålla telefonkontakt, och bolla ideér fram och tillbaks, du har i regel rätt fria tyglar och får jobba i din egen takt! Om du vill, är du naturligtvis välkommen att även filma, Och i det läget kanske vi kan greja någon reseersättning.

 

Vilka är vi?

Som sagt ett gäng rap snubbar, vi har hållt på seriöst tillsammmans med musiken sedan ca 2006, släppt lite olika projekt, under olika konstellationer(Ays N Beez, Eastville, Rusty Label).

Vi har under åren fått mycket god feedback på sånt som vi gjort, även om inget har blivit sådär värst uppmärksammat. Länkar lite men ni hittar säkert mer om ni googlar!

Det senaste under namnet Ays N Beez

Kingsizemagazine om första ABZ plattan

 

Här är senaste videon vi släppte, ni ser juh att den är rätt störigt amatör..

 

Har redan nu en video som är klippt o typ klar, men som skulle kunna behöva lite extra work!

 

Tacksam för snabba svar, och synpunkter! Mvh Tim

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag petar in en post från mobilen då jag kan vara intresserad. Kommer fylla ut sen när jag hittar en dator. Jag har jobbat mycket med dansfilmer och videos i allmänhet, alla som handlat om att få bild och musik att samverka. Mina kunskaper i ae är begränsade och har heller inte axlat några enorma projekt, men som sagt, när jag når en dator kan jag dra fram lite exempel, titta på videon du postade, lyssna på musiken, också kan vi tala vidare därifrån!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...