Jump to content

Recommended Posts

Förra året spelade vi in denna kortfilm där dramat ligger i att en man sitter på en krog på sin svensexa och ska snart gifta sig. på krogen stöter han på en gammal kärlek.

Känner inte att jag fått till känslan perfekt och ser mycket som behöver förbättras, men skulle vara kul och se respons och konstruktiv kritik till den av vad som kan förbättras.

http://www.youtube.com/watch?v=VluG54oEQbk&feature=plcp

Tja,

jag tycker att den är på tok för tydlig. Redan titeln ger bort hela filmens innehåll. Första sekvenserna också. Tillsammsn med titeln är det glasklart, det finns ingen konflikt, ingen dynamik. Det finns ingenting som kan utvecklas eller ändras. Det är statiskt. Det tycker jag är problemet. Samma med när han träffar tjejen, där ere också ett par moment där det är för enkelt och glasklart. Lite för tekniskt och för lite känslor när det pratas moskva, jobb och att åren varit goda.

Däremot - momentet där dom ses och den första minuten av deras träff är hur bra och on the point som helst. Nervös osäker kärlek är inte lätt att få till och det får du. SJUKT, sjukt bra. Jag är all in och får flashbacks av alla egna erfarenheter. Det är vekligen jättefint, jag kan inte säga det nog.

Men som sagt, filmen som sin helhet saknar dynamik, den är för statisk och glasklar. Man behöver egentligen bara läsa titeln och sen stänga av. Vet inte om du kan få till det i klippet. Inledningen och titel är lätt såklart, men redan där killarna som krökar och dricker öl är svårt. Han är inte alls glad, punkt. Mer får man inte veta. Det finns inga andra känslor, och inget annat skall förmedlas. Jag tror det vore bättre om du gör raka motsatsen (hoppas det finns i klippet), dvs han e totalt där, har skitkul och är glad när han får sms från frun/tjejen. Eller kanske något likgiltig inför hennes sms? Finns massa vägar att gå här, och jag tycker din väg är alltför tydlig gentemot det självklara målet som skall nås på slutet.

Än en gång - momentet när han träffar sin gamla kärlek är sjukt äkta. Riktigt fint.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By DivineLavinia
      Hej!

Jag heter Viktor, för tillfället pluggar jag Music Production i London, där jag bland annat läser Music And Sound For Moving Image.
      Därför letar jag nu efter alla slags projekt där det kan behövas musik/ljuddesign.

Hör gärna av er om ni är intresserade, vill höra något jag gjort tidigare eller vad som helst.

Med Vänliga Hälsningar
      Viktor
    • By IntrigFilmTv
      Hej!

Nu arbetar jag och Henrik Qvarnström med en ny kortfilm och här kommer ni att kunna följa projektet framöver. Nästan alla i teamet, både framför och bakom kameran, kommer från Filmcafe.se.

Det har äntligen blivit dags för skräckfilm!

Framför kameran:

Frida Liljevall
      Thomas Hedengrahn
      Claes Hartelius

Bakom kameran

Regi: Robert Selin
      Foto: Henrik Qvarnström
      A-ljud: Jonas Thorzén
      Smink: Magdalena Vidsäter

m.fl.

Redan nu kan ni spana in vår officiella sida på Facebook om ni vill tjuvtitta. Glöm inte att "gilla" sidan så hjälper ni oss att nå ut :0)

http://www.facebook.com/BadNewsKortfilmen

Kram/R
    • By 2biasMotion
      Jag ska göra en kort fan-film till det omtyckta Zombie game-mode från Call of Duty black ops.

Jag behöver ta bilder och referenser på olika realistiska luftvapen/soft airguns samt använda vissa i filmen.
      Ni som är bekväma med att låna ut något/några ni äger eller har tips på var man kan få tag på billiga eller låna?

De som ska fotograferas endast behöver jag bara låna en dag, men de som ska vara med i filminspelningen behöver jag nog låna 2-3 dagar.

Filmen kommer spelas in i Mars och fotograferingen av vapen kommer ske efter inspelning.

Uppskattar all typ av info. :)

/Tobias
    • By Lump
      Titel: På Andra Sidan Gatan
      Manus & Regi: Ludvig Hedlund
      Ett samarbete mellan Ledhund Film och Film i Skåne.

Följ på Facebook: På andra sidan gatan (Short film) | Facebook

Hoppas ni blir sugna på att se hela vid tillfälle!
      Mvh
      Ludvig
    • By kevinkenell
      Brickface Studios består av två killar - jag (Kevin) & Olle!
      Efter en lång inspelningsdag av en annan film, satte vi oss och smällde ihop en instrumental, skrev en text och spelade in!
      Sen var det bara en musikvideo som behövdes!

Idag har vi släppt den!

Nu vill vi sprida den och veta vad ni tycker!

BrickFace Studios
  • Create New...