storleken på gubbarna& sånt?
-
Similar Content
-
By Isabella
ja. försöker göra det klart för mej här nu och behöver hjälp
-media assistent på yresskola/institut efter grundskolan (som inte kostar) eller vuxenutbildning (som kostar)
-ett eller två årig folkhögskola (kostar det?)
-kandidat/bachelor
-magister
-doktor
i Finland finns det universitet eller yrkeshögskola. Vad är skillnaden mellan yrkeshögskola i Finland och högskola i Sverige?
är magisterexamen ett eller två årig? hur många stude/högskole poeng skall man ha innan man söker till magisterexamen?
Jag studerar just nu till Kandidat (240 studiepoäng) 4 års studier med praktik. Men på wikipedia står det att man kan få kandidatexamen bara på 3 år. Hur många poäng skall man ha då?
Edit: jag pratar alltså om filmutbildning
-
By Tornqvist17
Stopmotionfilm som är gjord av Gustav Törnqvist och Mattias Jonsson. Filmen består av runt 1700 bilder och runt 200 timmmars arbete och är ett projektarbete gjort på gymnasiet.
Filmen:
Här är vår facebooksida om projektet: HPNF - Gustav & Mattias PA-film | Facebook
-
By gangsterkusk
Jag behöver lite hjälp!
Jag ska göra en stop motion-film och alla råd är välkomna!
Jag hade tänkt att göra ett ledat stålskelett som jag sedan tänkte gjuta in i antingen Platsil 10
eller "bakat" foam latex. Kan det funka?
Alt. funderade jag på att göra allt i lera. Är det någon som vet vilken typ av lera man använder vid
stop motion?
Jag antar att lera ser mer "barnprogram" ut än om man använder någon av ovan nämnda material...
Lite funderingar:
- Vilka färger kan man använda på att måla på latex? (så dom inte spricker upp vid rörelse)
- Har sett sidor för byggsatser av stålskelett, men dom är i regel ganska dyra.
Någon som har förslag på liknande material och återförsäljare där man kan komma undan mycket billigare?
- Vad bör man använda för typ av kamera? Klarar man sig med en hyfsad digital systemkamera
eller finns det någon mer ändamålsenlig typ av kamera för detta?
Tack på förhand!
-
By Tommy Olsson
Hej! Kolla gärna in våran minutfilm.
http://www.vimeo.com/11801899
Ös på med frågor och kritik vetja
-
By Emanuel Friberg
Hej!
Undrar om det är någon som vet vad som är felet om istopmotion inte hittar en kameran som är inkopplad till datorn?
Jag har en canon EOS 450d, och den ska gå att använda i programmet.
Jag har även installerat drivrutinerna för kameran, så som: Utility, DPP, Image browser och Camera window.
Tack på förhand!
-
Recommended Posts