Gå till innehåll

Loggline för Action/Komedi (långfilm)


Mr A

Recommended Posts

Pillar lite med strukturen på denna,fortfarande bara idé-fas, och vill bara höra runt och se vad folk tycker om själva konceptet.

Manuset kommer vara en action/komedi, scenariot är det samma som The Faculty*, men tonen kommer vara mer i stil med Kick-Ass och (vad jag tror, har faktiskt inte sett själva filmen) Attack The Block.

 

As four teenagers find out that their high school has become the staging ground for a secret invasion on planet Earth by aliens who have compromised and replaced the school's staff, they must learn to overcome their differences and work together in order to save our planet...by killing the whole fucking faculty.

 

Vad tycker ni? Rent spontant känns det som om logglinen är lite för lång..men jag vet inte, tycker det flyter på ändå.

 

*Sökte på IMDB för titeln på filmen...suger ju rätt duktigt att min tänkta titel i princip bara visar sig vara samma, fast med ett tillagt verb. Aja, sånt händer, antar jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

As four teenagers find out that their high school has become the staging ground for a secret invasion on planet Earth by aliens who have compromised and replaced the school's staff, they must learn to overcome their differences and work together in order to save our planet...by killing the whole fucking faculty.

 

Ja, den känns för lång, precis som du säger, men du skulle kunna lätta upp den lite med kommatering i början.

 

Jag skulle stryka det första "as".

 

Sen känns kanske "the staging ground for a secret invasion on planet Earth" lite överflödigt. Det är klart att den är hemlig och den är klart att det är Jorden de invaderar.

 

Skippa "fucking". Det är ingen idé att göra en logline barnförbjuden :-)

 

Lite nedskalat enligt ovan blir det:

 

"Four teenagers find out that their high school has become invaded by aliens, who have compromised and replaced the school's staff, and they must learn to overcome their differences and work together in order to save our planet by killing the whole faculty."

 

"they must learn to overcome their differences and work together" känns lite lamt som det överhängande problemet, men eftersom jag inte känner karaktärerna och storyn så är det svårt för mig att klämma till något annat.

 

Sen skulle jag vilja vända på ordningen lite grand. Typ såhär:

 

Four teenagers must kill the whole staff at their school, since they have been replaced by aliens, who are about to take over the planet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tre snabba:

 

Utan att veta hur din story är uppbygd:

"When a high school sportsjock, nerd, beauty queen and outcast are put in detention they discover that their school staff has been replaced by aliens about to invade earth, so they must overcome their differences to save the world."

 

Ett annat alternativ:

"A couple of high school kids from different backgrounds are forced to work to work together in order to save the earth from invading aliens"

 

Ytterligare ett:

"Nobody believes four high school kids when they discover that aliens have replaced the entire staff at their high school, so they must device a plan to save the earth from the full scale invasion."

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Ja, den känns för lång, precis som du säger, men du skulle kunna lätta upp den lite med kommatering i början.

 

Jag skulle stryka det första "as".

 

Sen känns kanske "the staging ground for a secret invasion on planet Earth" lite överflödigt. Det är klart att den är hemlig och den är klart att det är Jorden de invaderar.

 

Ja, du har rätt, ganska mycket överflöd nu som jag ser det.

 

Skippa "fucking". Det är ingen idé att göra en logline barnförbjuden :-)

 

Tänkt att vara en barnförbjuden film :p

 

Däremot kan det nog vara smart att skippa det ändå, och åtminstone komma förbi censurgränsen. Sen om själva manuset inte är vad vår hypotetiska producent letar efter kanske han/hon fortfarande tyckte om den och istället kläcker den klassiska "vad har du mer?" frågan.

 

Lite nedskalat enligt ovan blir det:

 

"they must learn to overcome their differences and work together" känns lite lamt som det överhängande problemet, men eftersom jag inte känner karaktärerna och storyn så är det svårt för mig att klämma till något annat.

 

Faktiskt inte hundra ens om den vinkeln kommer överleva.

Sen skulle jag vilja vända på ordningen lite grand. Typ såhär:

 

Four teenagers must kill the whole staff at their school, since they have been replaced by aliens, who are about to take over the planet.

 

Alltså jag vet inte, jag gillar inte den ordningen. Mellansatsen känns lite abrupt och avbryter flödet, om du frågar mig.

 

tack för tipsen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tre snabba:

 

Utan att veta hur din story är uppbygd:

"When a high school sportsjock, nerd, beauty queen and outcast are put in detention they discover that their school staff has been replaced by aliens about to invade earth, so they must overcome their differences to save the world."

 

hahaha 3 rätt av fyra! Byt ut "beauty queen" mot "bully" :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...