Gå till innehåll

Hyresgästen , en kortfilm producerad juni 2012.


Brutalfilmz

Recommended Posts

All publicitet är bra publicitet? Jag såg åtminstone filmen pga. all uppståndelse, eller ja. Det lilla jag såg av den. Inte för att basha ännu mer på er, men det kunde klart gjorts mer intressant. Musiken känns ganska klyschig och väl skiftande genom hela filmen. Är det nödvändigt att ha musik på jämt? Vad tillför det, förutom att dölja bakgrundsbruset som den halvdana ljudupptagningen genererar? Mer tekniskt; varför köra ut filmen i 1080p, när den uppenbarligen inte utnyttjar upplösningen i alla fall?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jepp. Om man ska starta en ny användare för att ge sin egen film kritik, borde man inte tänka på att försöka forma språket annorlunda jämfört med sin "vanliga" användare? "...." mellan meningar, stava "Ijus" med stort "i" liknande stavningen av ordet "Ijud" från filmen...

 

Vill inte vara en douche, men... Lite märkligt är det allt! :)

 

Absolut inte.....det är ej vårt syfte att själva ge oss kritik men är väldigt glada att ha fått den och vi blundar ej över negativ kritik så vi vet ej var ni har fått det ifrån?

Mvh Brutalfilmz

Länk till kommentar
Share on other sites

Jäklar vilket liv det kunde bli om en liten kortfilm.

 

Allt som Brutalfilmz vill ha verkar det som, är ju tittare. För de verkar ju inte vilja ha kritik i alla fall. ;)

 

Hejsan , Kul att du gled in här och självklart vill vi ha så många tittare som möjligt med både positiv och negativ kritik.

Länk till kommentar
Share on other sites

All publicitet är bra publicitet? Jag såg åtminstone filmen pga. all uppståndelse, eller ja. Det lilla jag såg av den. Inte för att basha ännu mer på er, men det kunde klart gjorts mer intressant. Musiken känns ganska klyschig och väl skiftande genom hela filmen. Är det nödvändigt att ha musik på jämt? Vad tillför det, förutom att dölja bakgrundsbruset som den halvdana ljudupptagningen genererar? Mer tekniskt; varför köra ut filmen i 1080p, när den uppenbarligen inte utnyttjar upplösningen i alla fall?

 

Tackar för kritiken och vi förstår vad du menar.

Vi kommer ta den till oss.

MVH Brutalfilmz

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Tack! Nu får man se resultatet av kritik! Snabbare, tightare och bättre. Men än finns det saker som jag stör mig på men inget jag tänker gorma över.

Jag förstår fortfarande inte vad som händer, är det meningen eller? Olikt mindfucks som Mullholland Drive eller Lost Highway är den här lite väl ojämn för min smak fortfarande. Mitt förslag är att till nästa projekt försöker ni göra er mindfuck lite mer renodlad och slipad (förutsatt att det var en mindfuck ni ville skapa).

Inledningen skulle i princip kunna klippas ned till 15-25 sekunder istället för en minut. Och klippen på gubben som går i mörka gångar känns onödigt. Om ni vill ha med det, klipp åtminstone ned det också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack! Nu får man se resultatet av kritik! Snabbare, tightare och bättre. Men än finns det saker som jag stör mig på men inget jag tänker gorma över.

Jag förstår fortfarande inte vad som händer, är det meningen eller? Olikt mindfucks som Mullholland Drive eller Lost Highway är den här lite väl ojämn för min smak fortfarande. Mitt förslag är att till nästa projekt försöker ni göra er mindfuck lite mer renodlad och slipad (förutsatt att det var en mindfuck ni ville skapa).

Inledningen skulle i princip kunna klippas ned till 15-25 sekunder istället för en minut. Och klippen på gubben som går i mörka gångar känns onödigt. Om ni vill ha med det, klipp åtminstone ned det också.

 

Tack för kritiken, jo vi håller med att de flyter på bättre nu..

Med vänlig hälsning, brutalfilmz

Länk till kommentar
Share on other sites

Blev rädd när yxan kom fram i det rummet i nästan slutet av filmen. Mitt hjärta började dunka, dunka, dunka och dunka snabbare. :D Jag tycker att ni har gjort ett bra jobb med filmen också.

 

Lycka till i framtiden (Y)

 

Mvh

Jonas Bylund

 

Hej!!!

 

Ja det var kul att du gled in på vår sida

och att du hittade något som du tyckte om i filmen...

Såg du både den långa och den korta versionen?

 

Mvh Brutalfilmz

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Såg eran film antar att ni saknade teknisk utrustning

Men gillade vad jag såg riktigt bra ryssare

Stundtals nervpirrande.

Det svettiga ansiktet i närbild hmm ja honom leker man nog inte med

 

Hoppas att få se mer utav er stil... bara fortsätt

Länk till kommentar
Share on other sites

På nåt sätt visar ändå den här filmen hur lätt det kan vara att göra film och hur otroligt kul det är. Den känslan fick jag redan i den första versionen. Passionen finns definitivt där! Det jag känner är väl att ni kunde ha jobbat mer med ljudet som "hoppar" under vissa delar av filmen. Dessutom hade mer musik hjälp. Det hade inte behövts något jätteavancerat utan kanske bara något piano (exempelvis) som sätter en ton på stämningen. Oftast brukar ju ljudet följa med lite i nästa scen och i er film så klipps ju ljudet EXAKT där scenen slutar. Sedan hade ni kunnat brusreducera en aning och tagit bort påträngande diskant.

 

Det känns befriande att se en film som inte är fylld med massa skärpedjup och kladdiga färger. Bara rått och fräscht. Fortsätt göra film, för det märks att ni har kul.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg eran film antar att ni saknade teknisk utrustning

Men gillade vad jag såg riktigt bra ryssare

Stundtals nervpirrande.

Det svettiga ansiktet i närbild hmm ja honom leker man nog inte med

 

Hoppas att få se mer utav er stil... bara fortsätt

 

 

 

Tack så mycket.......de kommer mer kan vi lova,de glädjer oss i kylan......en tredje variant är på G

Länk till kommentar
Share on other sites

På nåt sätt visar ändå den här filmen hur lätt det kan vara att göra film och hur otroligt kul det är. Den känslan fick jag redan i den första versionen. Passionen finns definitivt där! Det jag känner är väl att ni kunde ha jobbat mer med ljudet som "hoppar" under vissa delar av filmen. Dessutom hade mer musik hjälp. Det hade inte behövts något jätteavancerat utan kanske bara något piano (exempelvis) som sätter en ton på stämningen. Oftast brukar ju ljudet följa med lite i nästa scen och i er film så klipps ju ljudet EXAKT där scenen slutar. Sedan hade ni kunnat brusreducera en aning och tagit bort påträngande diskant.

 

Det känns befriande att se en film som inte är fylld med massa skärpedjup och kladdiga färger. Bara rått och fräscht. Fortsätt göra film, för det märks att ni har kul.

 

 

 

Tack så mycket.....sant i verkligheten är det ingen som springer med en massa effekter och ljussättningar strax innan bladet klyver skallen......tack för tipsen vi kommer ta till oss dina ord inför framtida projekt......:bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...