Gå till innehåll

Toriun

Recommended Posts

off-topic, men är alla filmerna gjorda under tiden på Molkom eller? Materialet såg väldigt "lika" ut (även ljudet)

 

Så det här var inspelat i Molkom? Nämligen intresserad eftersom jag ska gå på intervju där och undrar ifall jag skulle komma in, hur många kortfilmer man kan spela in och hur många som vanligtvis spelas in under ett läsår?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det jag gärna ser i en skådespelar-reel är först och främst dialog -- Helst redan i första början att det öppnar på en ordentlig dialogscen, sen kan man gå över till olika känslotillstånd, ansiktsuttryck osv. Gärna att det varvas med någon form av scen som visar att personen i fråga kan ta koreografi.

Här fanns det bra material, men klipp så som det i början säger mig ingenting -- Du kan hoppa på en studsmatta? Hade hellre gått direkt till dialogscenen som följer, för den var riktigt bra :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja allt är faktiskt inspelat i Molkom.

 

Du gör tre större regiprojekt under första året.

 

Ok, det är bra att veta vad olika regissörer/castare vill se. Dock tycker jag själv att inledningen visar på mer än dialogscenen efter gör, men det är väl efter tycke och smak.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja allt är faktiskt inspelat i Molkom.

 

Du gör tre större regiprojekt under första året.

 

Ok tack för svaret. Det jag undrade mest dock, är hur mycket egna produktioner det brukar bli och hur drivna eleverna är utanför skoltid? Samt hur styrda blir de tre produktionerna? Är det utifrån egna manus eller någon annans?

Mycket tacksam för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det kan jag inte svara på, det skiljer ju från år till år men jag hade ju själv önskat att det gjordes fler projekt med mindre prestige för att ställa kreativiteten. I år har det gjorts en hel del sidoprojekt ändå tycker jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nån mer som vill säga nåt om showreelen?

 

Måste säga att jag tycker du är en mycket naturlig och duktig skådespelerska enligt mina preferenser. Hoppas du aldrig kommer in på någon "skådesspelar"skola med teaterlärare som förstör det du har nu... Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...