Jump to content

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By kevinkenell
      Brickface Studios består av två killar - jag (Kevin) & Olle!
      Efter en lång inspelningsdag av en annan film, satte vi oss och smällde ihop en instrumental, skrev en text och spelade in!
      Sen var det bara en musikvideo som behövdes!

Idag har vi släppt den!

Nu vill vi sprida den och veta vad ni tycker!

BrickFace Studios
    • By marblejoker
      Tjena!

Jag är mitt i processen av att starta mitt eget produktionsbolag och tänkte närmast inhandla ett sweet lamp-kit. Problemet är att utbudet i Sverige verkar väldigt stramt, och snål som man är kollar man gärna vad det finns för alternativ innan man betalar för frakt från utlandet.

Det jag tänkte mig är ett Lowel DV creator 1 kit eller snarlikt.

Några tips på ställen man kan hitta detta i Sverige, eller andra kit som ligger på samma kvalitéts nivå (och, ja, pris förstås.)

/Joakim
      ParaPix
    • By Flimmerfestivalen
      Den 5 - 14 oktober 2012 är det dags för 14:e upplagan av Norrköping filmfestival Flimmer. Under festivalen går dessutom Guldsvanen - Östergötlands uttagstävling till Novemberfestivalen - av stapeln. Festivalen är dessutom en mötesplats för dig som älskar att prata, se och göra film och en chans att visa din film inför våra 6 000 besökare. Läs mer på vår facebooksida (kopiera in länken: Flimmer - Norrköping filmfestival - Ideell organisation - Norrköping, Sweden | Facebook) eller på vår hemsida och anmäl din film innan 25 juli: Start | Flimmer

Direktlänk till anmälningsformulär: Anmälan/Submission | Flimmer

Varmt välkomna!
    • By lurv10
      Jag vet inte särskilt mycket om ljussättning. Men jag ska göra three point lighting på ett café och jag undrar vilka lampor som man ska hyra på ljud och bild media för att kunna göra det. Vi ska filma i två dagar och vår budget för uthyrning är 700 kr alltsom allt.
    • By teddawid
      Hej!

Jag har ett 3D-objekt från Photoshop som jag tagit in i After effects. Allt är frid och fröjd tills jag skapar en ny lampa för att ljussätta...

Ljuset fungerar inte på 3D-objektet. Jag har provat att ta in en vanlig bild och där fungerar det utan problem, alltså man ser bara det partiet där jag riktat lampan och resten är dolt i mörkret. Min tanke är att 3D-objektet långsamt ska komma bakifrån (i mörker) för att sedan glida in i ljuset men det biter inte. Verkar som om jag missat något?

Jag jobbar med CS5.
  • Create New...