Jump to content

14:e Norrköping Filmfestival Flimmer

Flimmerfestivalen
 Share

Recommended Posts

Den 5 - 14 oktober 2012 är det dags för 14:e upplagan av Norrköping filmfestival Flimmer. Under festivalen går dessutom Guldsvanen - Östergötlands uttagstävling till Novemberfestivalen - av stapeln. Festivalen är dessutom en mötesplats för dig som älskar att prata, se och göra film och en chans att visa din film inför våra 6 000 besökare. Läs mer på vår facebooksida (kopiera in länken: Flimmer - Norrköping filmfestival - Ideell organisation - Norrköping, Sweden | Facebook) eller på vår hemsida och anmäl din film innan 25 juli: Start | Flimmer

Direktlänk till anmälningsformulär: Anmälan/Submission | Flimmer

Varmt välkomna!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By beman376
      Tänkte tipsa er om en kortfilmstävling för unga filmare under 26 år - UngVERAfilm. Tävlingen anordnas den 3 mars 2013 i Mariehamn, på Åland, i Finland.

Filmen får vara max. 8 minuter lång och ska vara gjord efter den 18 mars 2012.

Deadline är 11 februari 2013.

Läs mer om tävlingen här: UngVERAfilm
    • By Berging
      Jag har filmat en föreläsning och i bakgrunden så var det en Powerpointpresentation. Mitt filmade material "flimmrar" nu betänkligt. Finns det något man kan göra för att komma till rätta med flimmret. Materialet blinkar till cirka 5/sek. Jag kör MAc och ska redigera i Final Cut Pro X. Förebyggande fråga: hur undviker jag flimmer från projektor från första början? :OO
    • By Enfant Terrible
      Tja!

Jag är en Justicefantast som vill ta mig till Hultsfredfestivalen iår och alltid drömt om roadtrips med okända människor. Någon som tänkte köra dit? :)

Kontakta isåfall 0760646723/bappeG@gmail.com

/Benjamin Bengtsson Gonzales
    • By Kristof
      Hey there!

Just wanted to let everyone know that an awesome film competition is coming to Sweden for the first time this year. The idea is that everyone involved has just 48 hours to make their short film, from writing and pre-production to output and delivery. This is a format that has enjoyed huge popularity internationally, with 48 hour film competitions thriving in cities around the world including San Francisco, Auckland, Helsinki and Sydney. Uneton48 Uneton48 is a 48 hour short film competition that has been immensely successful in Finland over the last few years, and is now expanding to include Sweden and Estonia.

This is a unique challenge that will test the skills and creativity of any filmmaker to the limit - check out the website to find out more, or ask questions below and I'll do my best to give you decent answers. :)
    • By beman376
      Hej!

Tänkte tipsa er om en kortfilmstävling för unga filmare under 26 år - UngVERAfilm. Tävlingen anordnas den 18 mars 2012 i Mariehamn, på Åland, i Finland.

Filmen får vara max. 8 minuter lång.

Deadline är 1 mars 2012.

Läs mer om tävlingen här: UngVERAfilm
  • Create New...