Gå till innehåll

Vilken rundtagande mikrofon för inspelning av bakgrundsljud i naturen?


Recommended Posts

Hej!

 

Då jag håller på mycket med naturfilm, inte minst fiskefilm, vill jag skapa den rätta känslan och därför jobba med flera mikrofoner samtidigt. Jag vill alltså plocka så mycket ljudkällor som möjligt. Just därför har jag tänkt köra med trådlösa myggor, en shotgunmick och slutligen en rundtagande mick som spelar in bakgrundsljudet. Men då jag är relativt färsk som filmare och inte har så stor koll på ljudbiten, undrar jag vad man ska kolla efter när det gäller rundtagande mikrofoner som lämpar sig för utomhusbruk? Vad är bra/dåligt? Känslighet? Har ni några ni rekommenderar så här på rak arm osv?

 

Tack på förhand,

 

Mvh Marcus Olofsson

Länk till kommentar
Share on other sites

Hejsan Marcus

Personligen så tycker jag att Sennheiser MKH serien funkar mycket bra utomhus. Jag har ett M/S kit bestående av MKH 30 / MKH 8040 som aldrig någonsin har strulat. Vad har du för inspelningsmaskin?

 

Jag tycker din plan låter mycket bra, se bara till att köpa riktigt bra trådlösa system så att du slipper en massa "drop outs" och andra otrevliga störningar som sedan blir väldigt svårt att få bort.

 

mvh/Mikael

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...