Gå till innehåll

Få med alla ljudkanaler från hpx171 vid import


cobran

Recommended Posts

Hej,

 

 

Nån som har ett tips för hur man går till väga för att få med alla ljudkanaler till premiere när man imorterar ett clip från en hpx 171?

 

 

exempel:

när jag filmar så har jag miljöljud på den inbyggda micen (stereo?), och en trådlös mottagare i xlr 1 ( input1) med ex intervju eller annat specifikt ljud som jag vill ha med.

 

Om jag startar ett nytt projekt i premiere pro 5.5 hur ställer jag då in antal ljudkanaler?

sen kör jag import och väljer rätt video clip under video i p2 mappen ( är det rätt?)

 

när jag sedan drar över clippet från projekt fönstret till timlinen är det juh bara ett audio spår som följer med , kan man välja vilket spår man vill ha med eller?????

 

Får ingen rätsida på detta!

 

/Håkan

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Flytta HELA contentsfolder till hårddisken.

2. Importera via Media Browser (men det ska fungera via File > Import också)

3. Högerklicka på filen i project panel, modify interpret footage.

4. Ställ in kanalerna. (Obs detta kan och göras på alla klipp samtidigt och även i Preferences)

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Aha , tack för det Max.

 

Ny fråga, har lagt upp 4 klipp från olika kameror i 4 videokanaler och tänkte göra en multicam edit, men det går inte att synca spåren, den menyn är grå hela tiden , vad gör man för fel?

Vill egentligen bara ha ett fönster med preview på alla 4 video kanaler samtidigt, så man slipper sitta och avmarkera (med ögat) varje kanal för sig hela tiden.

 

/Håkan

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyvärr, jag gör också som dom gör på filmen men har ändå en grå "syncronize" meny se bifogad bild .

 

Kan det bero på att jag inte kör med avi filer , utan lite blandat .mov+ mxf och nån mp4 ?

 

/Håkan

Skärmavbild 2012-04-09 kl. 13.41.31.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

OK, japp nu funkade det, Nästan..

varför kan man bara välja sync på in eller utpunkt resten är grått?

 

sen vad jag förstått om man syncar på inpunkt så klipper man ju bort allt före inpunkten.

 

mina klipp är lite spretiga ( var ensam och han inte starta alla kameror samtidigt :-) detsamma på slutet. banden tog slut i dom med band, medan panasonicen körde jag manuellt med steadi, och en körde jag med on location . därför hittade jag en syncpunkt en bit in i materialet, men jag vill ha med det som är innan också.

 

men det kanske inte går att lösa :-)

 

Ok, hittade problemet.tack för all hjälp

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...