Gå till innehåll

Lågpris extern monitor


P-G

Recommended Posts

Jag letar efter en extern 7tums monitor till min Canon 7D. Vad jag kan se så rekomenderar dom flesta Lilliput och den verkar gå att få tag på för 2000kr.

Det jag undrar nu är om någon har nåt tips på nåt likvärdigt för runt tusenlappen. Det viktigaste är att det ska fungera bra att få till fokusen och att färgerna inte är allt för fel.

Kan man använda Sonybatterier så är det ännu bättre ;)

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag letar efter en extern 7tums monitor till min Canon 7D. Vad jag kan se så rekomenderar dom flesta Lilliput och den verkar gå att få tag på för 2000kr.

Det jag undrar nu är om någon har nåt tips på nåt likvärdigt för runt tusenlappen. Det viktigaste är att det ska fungera bra att få till fokusen och att färgerna inte är allt för fel.

Kan man använda Sonybatterier så är det ännu bättre ;)

 

Tack på förhand

 

Vad ska du använda den till? om det är bara för att rigga kameran fine, men för vanlig xtern monitor användning, kasta inte dina pengar i sjö. spara och köp riktiga monitor once för all.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag letar efter en extern 7tums monitor till min Canon 7D. Vad jag kan se så rekomenderar dom flesta Lilliput och den verkar gå att få tag på för 2000kr.

Det jag undrar nu är om någon har nåt tips på nåt likvärdigt för runt tusenlappen. Det viktigaste är att det ska fungera bra att få till fokusen och att färgerna inte är allt för fel.

Kan man använda Sonybatterier så är det ännu bättre ;)

 

Tack på förhand

 

Jag har en Haier 7" TV som monitor. Den har inte HDMI så jag får använda A/V anslutningen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad ska du använda den till? om det är bara för att rigga kameran fine, men för vanlig xtern monitor användning, kasta inte dina pengar i sjö. spara och köp riktiga monitor once för all.

 

Ah, jag fruktade att det var så men tänkte att det kanske dykt upp en vettig utmanare. Jag vill ju använda den när jag filmar så det är ju viktigt att det är bra att dra fokus med den. Tack för tipset.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du nöjer dig med en 5-tums monitor (vilket är vad t ex RED Scarlet har) så kan få en Lilliput lite billigare, och den har ändå HDMI ut så du kan ansluta en större monitor också vid behov:

ON SALE - LILLIPUT 569HO 5 On-camera HD LCD field monitor w/ HDMI in HDMI out Component in Video in Video out [LILLIPUT 569HO] - US$179.90 : COOLLCD.com

 

Tack för tipset, jag slog till direkt ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Jag har en Haier 7" TV som monitor. Den har inte HDMI så jag får använda A/V anslutningen.

 

Den är ju numer väldigt dyr, eller hittar du den billigt någonstans? Ser bara prise rpå ~140 dollar, då känns en lilliput mycket mer värd

Länk till kommentar
Share on other sites

Den där har ju bara 480 linjer, räcker det verkligen för att kunna ställa bra fokus?

 

Om du nöjer dig med en 5-tums monitor (vilket är vad t ex RED Scarlet har) så kan få en Lilliput lite billigare, och den har ändå HDMI ut så du kan ansluta en större monitor också vid behov:

ON SALE - LILLIPUT 569HO 5 On-camera HD LCD field monitor w/ HDMI in HDMI out Component in Video in Video out [LILLIPUT 569HO] - US$179.90 : COOLLCD.com

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur tycker du att den funkar och hur använder du den?

 

Det är ju en TV i grunden, det märks då den inte har hdmi. Blir lite för låg upplösning, man hade önskat att den var högre. Jag kommer mest använda den till min jibb för framing. Jag fick den för 600kr med frakt från ebay, ganska värt ändå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...