Gå till innehåll

Berättarröst och lite till...


MrOddwick

Recommended Posts

Jag skriver ett manus i celtx och undrar hur man gör för att skriva en berättarröst?

 

Jag hade också tänkt mig att göra flera scener, ungefär som ett montage av en massa korta scener i olika miljöer. Hur gör man för att skriva in det i sitt manus? Måste man göra en helt ny scen för varje klipp eller kan man samla alla miljöbyten under en scen?

 

Kanske blev lite svårt att förstå, men hoppas någon har koll på detta!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skriver ett manus i celtx och undrar hur man gör för att skriva en berättarröst?

 

Jag hade också tänkt mig att göra flera scener, ungefär som ett montage av en massa korta scener i olika miljöer. Hur gör man för att skriva in det i sitt manus? Måste man göra en helt ny scen för varje klipp eller kan man samla alla miljöbyten under en scen?

 

Kanske blev lite svårt att förstå, men hoppas någon har koll på detta!

 

När man skriver en Voice over eller en berättarröst så skriver jag bara till det efter namnet:

 

Tomas VO

 

Eller Tomas (Berättarröst) eller liknande.

 

Det där med montage kan säkerligen göras på ett antal sätt, jag är lat och skriver mest för mig själv ändå, så när jag gör montage, så skriver jag helt enkelt.

 

Montage:

 

Per springer

Per klättrar

Per målar

Per går

 

Kanske lite mer detaljerat än så, men du förstår poängen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...