Jump to content

Lugn instrumental Musik behövs till en kort dokumentärfilm.

Recommended Posts

Hej!

Jag är ny användare här och skulle behöva lite hjälp med att hitta musik som kan passa in på min korta dokumentärfilm. Jag uppskattar min film på ca 3-7 minuter (den är inte klar än), och behöver nu ljudspår som kan fylla tomrummet i min film.

Jag har tagit denna film som inspiration, och min film är uppbyggd efter denna: PROFESSIONal on Vimeo

Jag skulle jätte gärna använda mig av exakt den musiken som finns i denna film, men vill vara lite mer laglig av mig. Är det någon där ute som känner till någon bra sida med musik som liknar dem som finns i filmen jag länkade?

Min dokumentär handlar om hur min vän har skapat sin första smartphone-app, och alla hans motgångar som han har haft på vägen. Alla scener och utfyllnadsklipp som finns i filmen jag länkade har jag försökt att efterlikna, hoppas ni förstår vilken feeling jag vill åt.

Hoppas att någon kan hjälpa mig inom kort!

mvh Anton

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By DivineLavinia
      Hej!

Jag heter Viktor, för tillfället pluggar jag Music Production i London, där jag bland annat läser Music And Sound For Moving Image.
      Därför letar jag nu efter alla slags projekt där det kan behövas musik/ljuddesign.

Hör gärna av er om ni är intresserade, vill höra något jag gjort tidigare eller vad som helst.

Med Vänliga Hälsningar
      Viktor
    • By 2biasMotion
      Hejsan.

Jag har en vän från England, Anthony Rosner, som har gjort en dokumentär för ett litet tag sedan som nu är med i en filmtävling.
      Om han vinner denna tävlingen så har han en stor chans att få film jobb. Så från en fellow filmmaker hoppas jag ni tar en stund att rösta och kolla igenom filmen.

Rösta:
      My First Job In Film - Film of the Month Competition | Facebook

Vissa av er har kanske sett filmen jag pratar om men om inte så kommer den här:

• By Trotter
      hej,har ingen aning om hur man gör allt jag vet är att jag skulle väldigt gärna komma i kontakt med någon som kan göra en animerad film till en av mina låtar,musikvideo!från vanlig film med levande människor och miljö,med inklippt tecknad gubbe..!vet nån nåt??:)
    • By Werun
      Hej!

Ska göra en kort spel-film på ca 1 min. Skulle behöva hjälp med idé och manus till den! HJÄÄÄLP MIG!:D
    • By partyconny
      Tjena!

Jag har skrivit ganska många kompletta manus nu och spelat in en del.. ganska dåliga filmer, pga dålig utrustning, dåliga skådespelare, omotiverade medarbetare etc. Kan inte ens visa upp utan att skämmas haha..
      Jag gick ut mediegymnasiet, inriktning rörlig bild i somras och där gjordes ju också en del halvbra, men ja. Inte heller något jag gärna visar upp, jag var mycket seriösare och mer intresserad än de andra.

Nu känner jag att jag verkligen fått ihop ett bra manus och vill satsa för att få den här filmen så bra som möjligt!

Jag har skrivit ner all rekvisita, utrustning, medarbetare, skådespelare, plats (iaf Hur den ska se ut) etc som jag behöver och även en budget, hur mycket allt kan tänkas kosta. Har även gjort ett bildmanus.
      Men det här med budget, det är ju första gången jag gör en seriös budget, utanför skolan. Visst har jag räknat med allt, men vet inte om summorna är precis rätt osv. Kan man få hjälp med det någonstans?

Nu till huvudfrågan: Var börjar man?

Jag vet vad jag behöver, men var börjar jag?

Jag behöver sponsorer, pengar, skådespelare, medarbetare, lite rekvisita, som bil t.ex, jag behöver en exakt plats osv.
      Men det känns som jag inte kommer få pengar beviljat, om jag inte har allt planerat och det blir svårt att planera allt utan beviljad budget. Det blir också svårt att bestämma exakt plats, om jag inte har en beviljad budget och därmed vett att inspelningen blir av.

Så; Var börjar jag & var/hur kan man få hjälp med produktionen och lika viktigt; var kan man få pengar ifrån?

mvh Simon!
  • Create New...