Gå till innehåll

Bästa systemkameran för film?


kewiiiin

Recommended Posts

Många verkar gilla GH2 med det där driftwoodhacket. Den ger i alla fall väldigt skarpa bilder, hur de sedan ser ut är ju en mer subjektiv fråga. Jag gillar inte riktigt utseendet på det mesta av det jag sett, men så kommer det upp guldkorn här och där. Är riktigt sugen att testa en i alla fall.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
Många verkar gilla GH2 med det där driftwoodhacket. Den ger i alla fall väldigt skarpa bilder, hur de sedan ser ut är ju en mer subjektiv fråga. Jag gillar inte riktigt utseendet på det mesta av det jag sett, men så kommer det upp guldkorn här och där. Är riktigt sugen att testa en i alla fall.

 

Kostar däremot mer än tråd-skaparen efterfrågat :bire

För priset av endast kamerahuset, GH2, får du en 600D med objektiv. Däremot är det ingen tvekan om att GH2 med hack presterar bra mycket bättre - Och har man råd så är det rätt väg att gå :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Canon 600D

 

Om man ska göra film någorlunda seriöst är 600D det sämsta alternativet. ML till 600D är SÅ mycket mer begränsat än till andra kameror. Sen borde du vidga vyerna till kameror utöver Canon, jag skulle säga att Panasonic GH2 nu är den bästa. I prisklassen 5000-6000 skulle jag dock säga GH1 eller 550D.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man ska göra film någorlunda seriöst är 600D det sämsta alternativet. ML till 600D är SÅ mycket mer begränsat än till andra kameror. Sen borde du vidga vyerna till kameror utöver Canon, jag skulle säga att Panasonic GH2 nu är den bästa. I prisklassen 5000-6000 skulle jag dock säga GH1 eller 550D.

 

Lista gärna vad "SÅ" mycket mer begränsat innebär (Även hur 600D är det Sämsta alternativet - Skulle tro att bland annat 500D är bra mycket sämre). Idag är ML för 600D och för 550D i stort sätt lika. Fördelen med 600D, förutom det officiella stödet för manuell ljudkontroll, är den vinklingsbara skärmen. GH2 är som redan nämnt bättre, men ej i trådskaparens prisklass. GH1 är ett bra alternativ :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...