Gå till innehåll

Ska köpa ny greenscreen


hebbazz

Recommended Posts

En bra tätvävd (eller målad) greenscreen är väldigt viktigt för en bra keying. Men vad många glömmer på vägen som jag tror de flesta keyers/composers kan vara överens om är ljussättning som spelar en stor roll för resultatet. Jämnt belyst tar bort spill och andra artifacts som lätt dyker upp i post annars. Men eftersom du önskade greenscreen så föreslår jag Tubetape:

 

TubeTape - Green Screen, Chromakey Software, Lighting

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur skall du använda den, målade ytor/väggar/rum etc är oftast det absolut bästa men inte så portabelt. Hur mycket erfarenhet rörande dylikt har du.

Att måla en vägg gör man ofta bäst själv med hjälp av en bättre färgaffär med renpigmenterad färg, målarsand och lite annat tjofs.

 

Kan eventuellt vara en god idé att införskaffa och titta på: Visual Effects For Directors

 

Kolla på exemplen vet jag:

Hollywood Camera Work - Visual Effects For Directors - Sample Clips: Free Green Screen training, Matchmoving, Compositing, Motion Capture and more

 

 

Lycka till och mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
En bra tätvävd (eller målad) greenscreen är väldigt viktigt för en bra keying. Men vad många glömmer på vägen som jag tror de flesta keyers/composers kan vara överens om är ljussättning som spelar en stor roll för resultatet. Jämnt belyst tar bort spill och andra artifacts som lätt dyker upp i post annars. Men eftersom du önskade greenscreen så föreslår jag Tubetape:

 

TubeTape - Green Screen, Chromakey Software, Lighting

 

Som du säger, för en compositor så är ljussättningen det absolut viktigaste för att få ut en så jämn och fin keying som möjligt. Sattsa på en billigare greenscreen och lägg pengarna på eventuell belysning samt en ljusmätare :)

 

/compositör @ iaa/ campus i12

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...