Jump to content

Explosion i marken, renderings hjälp!


Recommended Posts

Sitter och pillar med ett litet klipp med robotar och explosioner osv.

 

 

Det jag har gjort är så lite av marken exploderar och det flyger delar lite här o var. Men innan explosionen ser man tydligt vart den är eftersom texturen på 3d marken inte har samma ljussättning som den i bakgrundsbilden.

 

Ni ser tydligare vad jag menar på bilden

 

http://minfil.se/Uume/Robot_Test1.jpg

 

Där vid bilen

 

hur får jag färgen där att bli precis samma som vägen??? måste jag ha en bild på vägen? Bakgrundenhar jag just nu bara som test tillsvidare.

 

Något liknande som i denna film

kolla omkring 0:42

 

Renderar förövrigt ut med V-ray

 

Mvh skjoff!

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Hi, skjoff, First off all you have to do big changes in your current image likes Robot, Car and particles. Changes colours and add high texture to car and robots , than to make all particles texture as per road image. After these changes you need to make modified particles animation clip in MAX than composite with real image for that you can use after effect software.

 

Adam K - The Animationspot - Animation Company in USA

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Du måste ha något som heter "Rayfire" du kan "Låna" den online eller köpa den. Det är en plugin som Skär objektet i bitar och andvända "Rigid body"

Jag håller på med Cinema 4d mycket så jag vet mycket om sånt och jag har också Maya , och 3ds max

Link to post
Share on other sites
Du måste ha något som heter "Rayfire" du kan "Låna" den online eller köpa den. Det är en plugin som Skär objektet i bitar och andvända "Rigid body"

Jag håller på med Cinema 4d mycket så jag vet mycket om sånt och jag har också Maya , och 3ds max

 

Det är inte det som är problemet - Problemet handlar om att projecera textures som är bundna till objekten snarare än världen. TS har även så vitt jag kan se redan fått svar på detta.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By skjoff
      Hejsan! googlat runt som en jävel på detta problem men kommer aldrig fram till någon lösning. Varje gång jag markerar ett object, och går in på modifiertab och sen modifier list så krashar programmet.
       
      vad jag gjort för att försöka fixa skiten.
      Ändrat namn på HSDS.dlm till HSDS.dlm.off
      Ändrat i pagefiles.
      Tagit bort plugins mappen.
       
      Varje gång jag går in på Modifier, alltså bredvid animation i övre kanten, så kan jag välja hair and fur, dock om jag håller musen på parametric deformation så krashar även programmet.
       
      dator specs:
      Intel I5 2500k
      Gtx 560ti
      16gb ram
      1tb hårddisk
      Moderkort: Gigabyte z68xp-ud3
       
      uppgraderade från 12 till 16gb ram för några dagar sen men jag kunde öppna listan efter det. Det var efter ytterligare någon dag som jag inte kunde det.
       
      Alla svar uppskattas!
       
      btw är det rätt kategori för denna typ utav tråd?
    • By zillio
      Har fått låna 3D studio max till ett projekt och lärt mig lite av det..
      men tycker 10 frames går SJUKT snabbt.
      då står det att den är 0 sekunder lång (den är väl kanske 0.3s lång). så 100 frames lär ju knappast gå så mycket söligare.
       
      Finns det inte nåt sätt att få den längre utan att köra i slowmotion för då kommer hela filmen animation hacka sig fram.
       
      Kanske finns nån inställning på hur man gör.
       
      typ 30 FPS genom hela animationen och den ska vara 10 sekunder lång eller liknande.
       
      Hjälp tack :)
    • By Danrozen
      Okay, för någon vecka sen la jag upp en blogg där man kan följa steg för steg vad som händer i produktionen och den senaste milstolpen är att 3D elementen börjar ta form.
       
      Ville dela med mig av några senare screens - Hoppas länkarna fungerar.
       
      http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?action=view&current=ship080609-1529front.jpg
      http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?action=view&current=ship080609-1529back.jpg
      http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?action=view&current=ship080609-1447wh.jpg
      http://s638.photobucket.com/albums/uu101/Danrozen/?action=view&current=ship080609-1508door.jpg
       
      Kika gärna in på freighter221.blogspot.com för fler bilder och information!
    • By Limeduff
      Tjenna jag behöver hjälp hur man riggar en T-800 model som jag laddad ner härifrån http://www.marek-paterczyk.waw.pl/?show=3dmodels#t800. jag har riggad en massa andra figurer men den här är svår eftersom den har så många delar. jag är mer van med att lägga in såna här bipped i en hel figur. ni kanske kan hjälpa mig här nån, för jag blev verkligen insatt i terminator efter att ja såg den ny filmem.
    • By RuNe
      Hej
      Det är så att jag vill spränga underdelen av ett torn, och sen ska resten av tornet välta ner på marken. Det jag undrar är hur man kan göra detta, utan att animera allt för hand, snarare använda sig av typ Deflector och Gravity eller likande... hoppas ni fattar vad jag menar :P Är inte så sjukt bra på 3Ds max (som är vad jag använder mig av) så försök gärna förklara relativt enkelt.
      Lite luddigt förklarat så jag hoppas bilderna kanske förtydligar det hela något.



×
×
  • Create New...