Jump to content

Jag vill filma. Behöver manus!

Recommended Posts

Hej!

Jag heter Anders Rune och har jobbat som regissör de senaste tio åren och gjort ungefär 300 produktioner. Ni kan kolla lite av mina grejer på TV Dinner eller Family Planning

Jag har lite pengar, min RED-kamera och mitt vanliga team och vill göra en spelfilm.

Ni som har ett, skicka gärna ett synopsis till mig? Genren spelar ingen roll just nu, bara det är ett relativt "billigt" manus att producera. Så inga biljakter i New York tyvärr..

Bästa Hälsningar

Anders Rune

Vad för sorts projekt är det? Jobbar alla ideellt, eller måste man räkna in löner?

Du som manusförfattare behöver inte tänka på annat än vad du själv ska få för ersättning för manuset :) Det är produktionsteamet som sköter själva produktionen, och alla pengar inblandade i den.

Du som manusförfattare behöver inte tänka på annat än vad du själv ska få för ersättning för manuset :) Det är produktionsteamet som sköter själva produktionen, och alla pengar inblandade i den.

Ja, det är sant, men det har inte framgått om andersrune vill betala något för manuset. Då kan det vara intressant att veta om alla i produktionen jobbar gratis, eller om bara författaren förväntas göra det.

Sen skriver Hogge "räkna in löner" och då får man ju en känsla av att hen tänker på mer än själva manuset.