Gå till innehåll

Skärminspelning via quciktime blir suddigt i Premiere Pro


Kvitung

Recommended Posts

Jag tänkte sätta ihop en liten video där jag har en skärminspelning, när jag drar in den i Premiere Pro blir den suddig när jag kör den, men tydlig i "program panelen" när jag stoppar den.

Det är första gången jag blandar skärminspelning och film från en 5D mark II.

 

Skärminspelningen är i 15fps och 5d:n 25 fps

 

Jag testade att öppna skärminsp. i AE för att interpret footage och ändra framerate till 25 fps där, spara som comp.. men fortfarande suddig.

 

är jag ute och cyklar hur ska jag få skärminspelningen lika tydlig via PP som den blir om jag bara kör den i QT ?

Länk till kommentar
Share on other sites

I CS5 och uppåt finns en liten meny längst upp i hörnet på varje monitor, där kan man ändra Playback Resolution. Finns en för Paus och för Playback.

Slutresultatet BORDE bli som i paus läge, men det är lite trassel med blandning av fps 15 och 25.

 

Om du högerklickar på skärminspelningsfilen i Sekvensen, är Frameblend påslaget?

Om så är fallet, ta bort den.

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

I CS5 och uppåt finns en liten meny längst upp i hörnet på varje monitor, där kan man ändra Playback Resolution. Finns en för Paus och för Playback.

Slutresultatet BORDE bli som i paus läge, men det är lite trassel med blandning av fps 15 och 25.

 

Om du högerklickar på skärminspelningsfilen i Sekvensen, är Frameblend påslaget?

Om så är fallet, ta bort den.

 

//M

 

Ok Tack Jag ska testa ikväll återkommer med resultatet..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...