Jump to content

Kortfilmen "En sista gång.."

Nordahlaren
 Share

Recommended Posts

Jag ska inte låta för negativ här, men det är några grejer jag tänkte på i alla fall. För det första tog det halva filmen för mig innan jag blev intresserad. Början var lite utdragen. Det betyder inte att det borde vart kortare tidsmässigt, men det kanske hade gått att göra den lite mer innehållsrik. Sedan kunde man skippat ljudet från kameran vid exempelvis kaffe-scenen. Musiken var lite ojämn också. Jag vet att det var med flit tidsvis, men ibland kändes det lite för hackigt.

Idéen i sig är väldigt bra, och jag tycker du lyckades bra med färgkorrigering och sådant. Detta är ju självklart bara konstruktiv kritik. Det betyder inte att filmen är dålig, men om du tänker på dessa saker tills nästa gång blir ju nästa film kanske bättre. Det är så man får resonera :).

Mår fysiskt dåligt av kameraljud på film. Det är som om något gnager på min trumhinna. Sen borde du inte linea(koppla direkt till ljudkortet) gitarren när du spelar in en slinga som den här. Det låter platt, onaturligt och saknar det där djupet som hade lyft filmen så mycket.

Annars har jag inte mycket negativt att säga. Fixa bara ljudet till nästa film... Det gör med än du tror

:)

Tack så mycket för era åsikter och goda ord! Ska självklart ta dom till mig, jag är själv väldigt nöjd med den här filmen - men det finns alltid något man inte gillar i sina egna filmer! Och det finns ett par sånna här..

Hedefors, kul att du tänkte på dom! Ville verkligen göra filmen enkel och "normal".

Janko och edegeer, tanken med filmen är att den ska vara vanlig, att man ska följa någons vanliga liv. Därför ska det vara lite "tråkigt" i början, som ett vanligt liv.

Så tack igen!

• 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By IntrigFilmTv
      Hej!

Nu arbetar jag och Henrik Qvarnström med en ny kortfilm och här kommer ni att kunna följa projektet framöver. Nästan alla i teamet, både framför och bakom kameran, kommer från Filmcafe.se.

Det har äntligen blivit dags för skräckfilm!

Framför kameran:

Frida Liljevall
      Thomas Hedengrahn
      Claes Hartelius

Bakom kameran

Regi: Robert Selin
      Foto: Henrik Qvarnström
      A-ljud: Jonas Thorzén
      Smink: Magdalena Vidsäter

m.fl.

Redan nu kan ni spana in vår officiella sida på Facebook om ni vill tjuvtitta. Glöm inte att "gilla" sidan så hjälper ni oss att nå ut :0)

http://www.facebook.com/BadNewsKortfilmen

Kram/R
    • By Lump
      Titel: På Andra Sidan Gatan
      Manus & Regi: Ludvig Hedlund
      Ett samarbete mellan Ledhund Film och Film i Skåne.

Följ på Facebook: På andra sidan gatan (Short film) | Facebook

Hoppas ni blir sugna på att se hela vid tillfälle!
      Mvh
      Ludvig
    • By Lump
      Genom en iMac får vi chansen att smygtitta in på Dackegården i Lund en besvärande kväll i Februari.

Titta på filmen:

Festivalpriser 2012
      Novemberfestivalen: Bästa film i tungviktsklassen & NUFFs pris (visning på NUFF 2013).
      Pixel - Skånes kortfilmfestival: Bästa film i tungviktsklassen & publikens pris.

Mycket nöje!
      Mvh
      Ludvig
    • By Tobias Larson
      GUILT

"En enslig varelse vandrar genom skogen utan destination. Plågad och styrd av ett mörkt förflutet. Men hoppet träder in i varelsens liv och allt tar en ny vändning."

En thriller utan ord. Om ondska och godhet.

Jag tar gladeligen emot analyser och kritik för att utvecklas och kunna göra nästa film bättre.
      Detta är min fjärde kort-film, om ni vill se mer av vad jag gjort kan ni gå till min hemsida: larson.studio.nu
    • By ForBeTV
      Jorden börjar skaka vad händer han springer mot fönstret!

Människor skriker explosioner överallt han skyndar sig till tv:n för att se efter vad som har hänt ?

precis när han sätter på tv:n så börjar nyhetssändnigen Brytande Nyheter!

De säger att det var en dinosarie som smält ur antarktik tidigare i dag men nu är den till fånga tagen och förvarad!

telefonen Ringer det är överste:n som ringer och säger att den har rymt!

men Adam säger att den är ju infångade

men den har rymt igen och Adam måste hjälpa dem att fånga in den!

De lägger på och en stund senare ringer det på dörren! det var översten:n som kom vad ska de göra för att fånga Dinosarien!

Invasionen: ForBeTV - Invasionen - YouTube

Skriv gärna en liten FeedBack på filmen :)

/mvh ForBeTV
  • Create New...