Gå till innehåll

Gällande musikvideo!


makkeliiito

Recommended Posts

Tjena!

Funderar på att göra en musikvideo till "Daylight med Matt and Kim"

Mest för att försöka mig på att göra en musikvideo.

Nu till idén då..

 

Tänkte att någon ligger och sover, vaknar upp av sitt larm som då är själva låten. Stänger av det, kollar ut genom fönstret och det är strålande väder, går upp och gör allt det där man gör på morgon lite snabbt sedan packar sin väska typ för att bege sig till stranden. Så går han då på en rak väg, medan vid sidorna av honom händer väldigt mycket som han bara struntar i för hans dag är helt perfekt. Sen vet jag inte riktigt hur den ska fortsätta..

 

Kom gärna med idéer, tankar, förslag allt möjligt! Gärna lite hur man filmar musikvideo och sådant eftersom jag aldrig gjort en :)

 

Tack så mycket!

Länk till kommentar
Share on other sites

Sorry för att dissa men just uppvaknande, akta dig för det och då speciellt i säng med en väckarklocka i förgrunden, det tämligen skriker amatörmässig skolproduktion eller liknande. Jag vet att det är väldigt lämpligt för att man på så sätt kan starta en ny dag, vända blad så att säga men kom igen och sätt spinn på idén några varv extra.

 

Lycka till, mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag sökte lite snabbt på youtube för att försöka hitta en video med en man som går riktigt långt och har fotat sig själv under resans gång. Tyvärr hittade jag den inte, men det är en stopmotion. Det var det första som jag kom att tänka på närjag hörde låten.

 

Det var kanske den här videon som du tänkte på? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Positivt med att göra musikvideo/dansfilm/konstfilm, är att man kan komma undan med oskarpa, överexponerade och skakiga bilder (så länge man säger att det ska vara så och att alla bilder liknar varandra). Låt bli zoom: en när du filmar videon(om du inte går helcrazy med den, men gör det konsekvent isf). En musikvideo ska förmedla känsla för låten istället för dokumentera en handling, för sånt blir som Peus redan sagt otroligt "Rörlig bild-kurs i gymnasiet". Kolla in Jonas Åkerlunds Smack my bitch up med Prodigy, (bannad från mtv så den är väl magstark tycker vissa antar jag), men den kör på ett intressant "vakna upp" koncept tycker jag.

 

Lycka till!

/F

(Dessutom kan man göra Allt i redigeringen ;) )

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...