Jump to content

canon 600d vs canon 55od

sbbkmv
 Share

Recommended Posts

600D har vinklingsbar skärm - Enda riktiga skillnaden egentligen. Priserna idag för respektive kamerahus ligger på 4900kr och 5300kr - Du betalar alltså 400kr extra för den där vinklingsbara skärmen om du köper 600D, vilket är väldigt prisvärt.

600D har vinklingsbar skärm - Enda riktiga skillnaden egentligen. Priserna idag för respektive kamerahus ligger på 4900kr och 5300kr - Du betalar alltså 400kr extra för den där vinklingsbara skärmen om du köper 600D, vilket är väldigt prisvärt.

Som nämndes i en annan tråd så får man också manuell ljudnivå. Funktionellt i övrigt så är de väldigt lika, 600D är väl mer som en liten uppgradering bara. Men några nackdelar vad jag har läst med 600D är att den är lite större/tyngre, lite klurigare att sätta på en LCD-lupp på den vinklingsbara skärmen och Magic Lantern kan inte styra ljudkontrollerna på den.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By JoEng
      Ska inom en snar framtid köpa min första filmutrustning. Jag har just nu en budget på under 10 000 (exklusive frakt och försäkring).
      Har den senaste veckan granskat Voodoo's filmforum och användare.
      Med detta som bakgrund så har jag tagit fram följande förslag.

Kamera: Canon EOS 600D (skillnad mot 550D?)
      Lins: EF-S 18-55/3,5-5,6 IS (gör 18-135 någon skillnad?)

Dessa verkar vara de mest använda för oss som inte har råd med en 5D mark II. Lämna kommentarer eller gärna andra förslag.
      Framför allt, var kan jag få tag i en mattebox!!

Jag använder programmen Adobe Premiere Pro CS4 och After Effects CS4 (eftersom mitt privata operativsystem inte tar CS5).
      Vi är några stycken som önskar göra film, men det är endast jag som har ambition att lära mig förstå bild.
      Jag filmar än så länge under amatörnivå men hoppas att kunna lägga mycket tid på att filma under det kommande året. Genom vlog och korta effektfulla sketcher (min ambition ligger egentligen i regi, compositing och SPX)
      Lära mig förstå kameran, utforska programmens fulla möjligheter.

Att köpa ljud och dolly ligger just nu närmare årsskiftet, och då ser det just nu ut som det blir en Röde Shotgun NTG-2. Men, det ligger som sagt längre fram.
    • By jck
      Det är så att jag äger en Canon eos 550d. I vissa fall har ett fel uppstått och en del bilder och filmer kan inte visas och inte heller föras över för att ses på datorn.

På skärmen står bara "Kan inte visa video" alternativt "Kan inte visa bilden"

Är det någon som stött på ett liknande fel eller vet vad man kan göra åt det?
  • Create New...