Gå till innehåll

Synopsis på barn/ungdomsfilm sökes!


Solglitter

Recommended Posts

Jag har hittat 4 skådespelare som jag skulle vilja ha med i en kort/novellfilm för barn- och ungdomar.

 

Därför är jag i STORT behov av att hitta en berättelse där två killar (syskon på 12 och 10 år) och två tjejer (syskon på 9 och 6 år) kommer att medverka. Det är den 12-åriga killen och den 9-åriga tjejen som jag skulle vilja ha i huvudrollerna.

10-åringen och 6-åringen spelar biroller och medverkar därför inte så mycket.

Naturligtvis får du väva in fler karaktärer i din berättelse än dessa fyra.

 

Har du ett kortsynopsis på en bra historia - välj genre själv - så är du mer än välkommen att höra av dig.

Skriv ner din historia i max 15-20 meningar och skicka den till mig, så återkommer jag så fort jag har läst.

 

Låt fantasin flöda! :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

är väl alltid kul för barn att titta på, samtidigt som för ungdomar är kul att minnas hur kul och vilken fantasi man hade som barn, hur kul man hade med den.

 

Tack för tipset StrikerLee :-)

 

Någon mer som har något förslag på några rader om vad en barn/ungdomsfilm skulle kunna handla om med en kille i 12-års åldern och en tjej i 9-års åldern i huvudrollerna?

Länk till kommentar
Share on other sites

Åldern 12-6 är ju kul för man upptäcker mycket av världen. Man skulle kunna tänka sig att de yngsta i varje syskonpar fortfarande är barn och de äldsta barnen (spelåldern får justeras lite) är mer ungdomar. Syskonparen kommer från helt olika familjer och möts på en offentlig plats, typ sjukhus badhus etc. De yngsta är omedvetna om klasskillnader o blir vänner men de äldsta kan/vill inte förstå varandra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...