Gå till innehåll

Hur är reglerna för publicering med Avid MC:s studentversion?


Janko

Recommended Posts

Jag är väldigt inne på att köpa Media Composers studentversion som finns på deras hemsida. Det jag funderat över ett tag och inte är riktigt säker på är huruvida man får publicera det man gjort i studentversionen. Får jag bara använda det till hemmabruk? Får jag vara med i filmtävlingar? Får jag använda det till reklam/tv?

 

Jag ser inget om det på deras hemsida (kanske missat det?), men jag hörde någonstans att den inte får användas i television/reklam. Om det är så, finns det då någon anledning för mig att köpa studentversionen om jag tror att jag i framtiden vill jobba med redigering? :)

 

Mvh Janko

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej Janko, student versionen av Media Composer är en full version avsedd för utbildning, du har fria uppdateringar i 4 år och den är inte avsedd för kommersiellt bruk.

 

Bäst svar om vad du får och inte får göra kan nog Avid Sverige ge dig, du behöver i alla fall kontakta dom för att få blanketter att lämna till din skola som måste intyga att du är elev.

 

Priset för studentversionen är samma i dollar över hela världen.

 

Den får som sagt var inte användas i kommersiellt syfte och det finns givetvis en gråzon här, jag tror inte att Avid tänker leka poliser, bara stävja det mest uppenbara missbruket för att skydda sina befintliga fullbetalande kunder som har detta som sin verksamhet och försörjning.

 

Antar att du själv hoppas på att kunna försörja dig på detta i framtiden och givetvis vill få bra betalt för detta, du får försöka sätta dig på den andra sidan ett tag tankemässigt och känna efter vad ditt samvete säger dig.

 

Välkommen

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...