Jump to content

Idéer till dokumentärfilm?

Recommended Posts

Följ första bästa person du ser som går med på det. Även det vardagliga går att gestalta, och alla har något intressant att berätta. Du kommer få testa dina kunskaper om bemötande och att ta snabba beslut. Vad som helst kan hända, resultatet kan bli hur bra som helst och du kommer garanterat lära dig något. Passa på att testa medan du går i skolan! Väl ute i den "riktiga" världen kommer du inte ha samma möjlighet att testa på det du vill :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By 2biasMotion
      Hejsan.

Jag har en vän från England, Anthony Rosner, som har gjort en dokumentär för ett litet tag sedan som nu är med i en filmtävling.
      Om han vinner denna tävlingen så har han en stor chans att få film jobb. Så från en fellow filmmaker hoppas jag ni tar en stund att rösta och kolla igenom filmen.

Rösta:
      My First Job In Film - Film of the Month Competition | Facebook

Vissa av er har kanske sett filmen jag pratar om men om inte så kommer den här:

• By Vincent Vega
      En film Kalixfilm om airsoft från 2009. Hitta den på en gammal hårddisk och tänkte dela med mig.
    • By lasofiore
      Jag och en kompis har sökt projektkurser i dokumentärfilm till hösten. Vi har hittat följande kurser:

Biskops Arnö folkhögskola - Dokumentärfilm 2 - Projektkurs
      Ölands folkhögskola - Dokumentärfilmskolan, fördjupning på distans
      Glokala folkhögskolan - Glokala medier - Projekttermin
      Luleå tekniska universitet - Dokumentärfilmsproduktion

Är det någon som har gått någon av dessa kurser/skolor och kan berätta lite hur de är? Man vill ju inte få grisen i säcken...
  • Create New...