maya: Ansiktsrörelser
-
Similar Content
-
By xingchen
Jag har en XP-Pen deco 01 (stor som 10“x6.25“ ), har ritat i SAI och andra program och redigerat foton i Photoshop CS och lite andra småprogram. Jag är extremt nöjd med både penna, platta och program.
Så kallade ritplattor är inte särskilt bra att rita med. Det är sjukt svårt att få bra precision och snygga linjer eftersom du inte ritar direkt på det du ser. Du kommer aldrig i närheten av att rita lika bra som med papper och penna.
Jag är på jakt efter en ritskärm ( ips skärm Ritbord) för att illustrera med.Det finns dyrare modeller där du kan se det direkt i tavlan, eller rita direkt på skärmen.
Platta med inbyggd skärm är helt intuitivt... det är svårbeskrivet men det känns exakt som att rita med en filtpenna på plastfilm med orginaltippen, med skillnaden att man kan ångra direkt. Sudda något är att vända på pennan och gnugga med en suddigumsliknande gummiyta.
Personligen vill jag gärna kunna jobba med skärmen i knät och de bör funka (med pressure sensitivity) i Painter/Illustrator/Art Rage.
Jag traskade in på XP-Pen's Officiell hemsida : https://www.xp-pen.com/goods/show/id/225.html och kollade in där och kom fram till att jag inte skulle ha den där värsting modellen .
Denna Artist 15.6 skärm (eller liknande) kombinerad med en touch-känslig penna, LED-display med hög upplösning (1920 x 1080) med en vinkel på 178º och 16,7 miljoner färger.6 ExpressKeys som kan anpassas, Penna med 8192 trycknivåer.
Upptäckte denna tablet XP-Pen Artist 15.6 med inbyggd skärm, alltså en skärm som man kan rita på med en penna. Vilken dröm, tänkte jag, när det gäller att rita och animera. Dock fick man ju se kostnaden: ca 3800 kr. men jag vill så gärna ha den!
-
By andreasingo
Undrar hur man gör när man ska kombinera live-action och datoranimering, i de fall där kameran rör sig mycket och kamerarörelserna måste överföras till datoranimationen på ett realistiskt sätt. Kollade på något inslag på TV om att man använder någon funktion i datoranimeringsprogrammet som synkar kamerarörelserna i live-action materialet med det animerade materialet. Är det någon som vet hur man gör detta i Autodesk Maya? Om inte detta går finns det något annat program man kan använda?
-
By MovieMaker
Än så länge bara en modell men inom ett par veckor kommer de här vara en 1 minut lång animation. Kommer posta resultatet här då.. ^^
UPPDATERING: Färdig animation -> http://www.vimeo.com/11007176
-
By RedFilm
Hej. Jag sitter o jobbar lite med en 3D Modell av min son som uppvärmning inför ett kommande projekt. Skulle vara bra o veta vad ni tycker och hur ni skulle förbättra resultatet.
Har inte börjat med ögonen och han ska ha keps på sig så inget hår heller.
http://www.redfilm.se/sebas_3d4.jpg
http://www.redfilm.se/sebastean_3D_SideBYside.jpg
Jobbat med Maya, zBrush och photoshop
-
By megawatti
Halloj. Har precis animerat klart min karaktär, den är fullt riggad och all i maya.. Kan man exportera denna till max? Har testat lite lätt med FBX osv men inge vidare reslutat. Kan man baka ner typ Vertex:erna på något vis och importera i max? allt är klart, vill inte fortsätta animera i max utan bara få in den där.
Kravet är väl att UV-kordinationerna sparas, annars spelar ingen roll ifall riggen förljer med eller inte! :)
Så vad har ni för workflow mellan max och maya? Hjälp önskas! :D
// Simon
-
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.