Gå till innehåll

Snöland


Gahmberg

Recommended Posts

Hallå,

 

Igår kom det lite snö så jag passade på att gå ut och filma lite medans det låg kvar. Hade egentligen inte tänkt göra någonting av det, men det blev en trevlig liten film om snö, lite inspirerad av David- och hans frostfilm. Detta är första gången jag filmar natur, i vanliga fall brukar någon få sätta livet till, men inte denna gång.

 

Hoppas den tillfredsställer någon i alla fall.

 

 

Lämna gärna en kommentar. Uppskattas alltid!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Kul att du blev inspirerad av min film!

Jag gillar vissa scener, speciellt den vid 0:36, den ser väldigt skarp och clean ut. Däremot vissa scener känns det som att du valt att ha fokusen på fel ställen, för ibland känns objekten man kollar på för suddiga. Typ vid 0:29.

Riktigt snyggt att du hela tiden har kameran i rörelse, det känns väldigt proffsigt och det är bra kameragångar.

Ett tips är att då det här är en film då man endast fokuserar på det visuella så tror jag man uppskattar det mer om allt är väldigt skarpt, och eftersom kameran alltid är i rörelse så skulle jag nog ha valt att köra med snabbare shutterspeed så det inte blir så mycket motion blur. Det hade fått det att se lite skarpare ut.

Men bra val av musik och väl redigerat! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...