Gå till innehåll

Dött Kött


Yakman

Recommended Posts

Nu har jag bara läst en 10-15 sidor eller liknande, men kan ge ett litet utlåtande i alla fall.

 

Tycker början, de första scenerna med forskarna är bra skrivna. När sen ungdomarna kommer in i bilden tappar jag snabbt intresset, dialogen känns väldigt mycket ungdomsbok över det. Många "vi ser" och en del kameraanvisningar som stör flytet och gör manuset jobbigare att läsa, eftersom du annars har ett bra flyt. Kan inte säga så mycket mer, men om jag läser igenom hela så återkommer jag med mera åsikter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tjena,

 

Jag läste igenom manuset fram till sida 40 och var tvungen att sluta där för att hinna med annat.. Men här är vad jag kom fram till:

o Håller med tidigare inlägg om att öppningsscenen var riktigt bra

o Sida 3 till 27 blir för långdragna, där är en gnista med Mattias scen i skogen.

o Dock så försvinner motivationen med återupprepat långsam story fram till sida 40. (Mindre pratande och mer handling?)

o Rättstavning skulle förbättra kvaliteten

 

Hoppas där är något som du fann givande!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...