Gå till innehåll

"Felaktigt band" på DV-överföring. Varför?


Kim-O

Recommended Posts

Har en fråga angående DV-överföring och jag säger nu direkt att jag har nästan ingen koll på dessa frågor.

 

Men, jag ska föra över från en dv-kamera via firewire till Premiere Pro, och på kameran kommer felmeddelande som följer:

"Felaktigt band (annat format)". Kameran får i övrigt kontakt med capture i programmet, men när jag försöker föra över står bara räkneverket still

och det står att "no frames was captured".

 

Som sagt, okunnig i detta område, men det känns som något som skett vid inspelningen (det var med en annan kamera), och jag undrar bara om man

vanligen kan ställa om på kameror så att jag kan få tag i det inspelade materialet?

 

What to to?

 

/K

Länk till kommentar
Share on other sites

Då är det nog bara att prova med några kameror eller spelare. Om det ger samma resultat så förlorar du knappt något om du försöker spela in något på bandet. Om det fungerar och du kan se resultatet så har nog den ursprungliga kameran inte fungerat OK. Eller också är bandet kasst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är detta som gör detta konstigt, jag kan försöka sammanfatta vad jag testat:

- Problemet uppstår på 5 olika band, inspelade på samma tillfälle med samma kamera.

- Jag har ett band filmat tidigare på samma kamera, detta går att spela upp korrekt.

- Jag testar nu att spela in på ett av banden som inte funkar, detta går att spela in och även spela upp.

 

Kameran jag spelade in med var en JVC GY HD200, även om det kanske inte säger så mycket.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...