Gå till innehåll

Hyra bil för frakt av utrustning?


Raw

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jo, om två veckor skall vi spela in en kortfilm upp i norrland. Vi är ett litet team på 5 pers som åker upp och spelar in denna film varav 3 åker buss upp och ner. Vi kommer hyra lite utrustning så som kamerarig, stativ, lampor, elverk, dolly etc. och vi kommer då vara två personer som åker upp med all utrustning.

 

Vi är ute efter hyra typ en wv caddy för att frakta allt. Har kollat runt lite på olika uthyrningsfirmor och det kommer minst gå på 3500kr plus bensinkostnad.

 

Hur skulle ni gjort? Vet ni av nått billigare alternativ eller finns de företag som sponsrar unga filmare med typ uthyrningsbilar? (Har redan sökt bidrag hos Filmbasen, Stockholm etc. men det gäller inte transport)

 

Tacksam för alla svar! /Mvh Patrik

Länk till kommentar
Share on other sites

du kan ju alltid höra med biluthyraren om de är villiga att gå med på ett specialpris mot att stå med i eftertexterna eller liknande.

 

annars kan du ta kontakt med länet/staden där ni ska spela in och se om det är något stöd ni kan söka där, dock är ni kanske lite sent ute.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag brukar tänka att bilhyra är enormt billigt jämfört med köp/hyra av videoutrustning etc.

 

I somras hyrde jag Volvo XC70 diesel för under tusenlappen i helghyra några helger, och den rymmer mycket utrustning. Tänk om man kunde hyra en videokamera som kostar 400000 kr för 1000 kr i helghyra inkl alla försäkringar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för alla svar! Jo vi är lite sent ute, inspelningen blev framflyttad så vi är lite stressade nu;) Men jag skall kolla om jag kan göra någon deal med lite olika uthyrningsfirmor. Annars är 3500 inte så farligt egentligen. Man får lära sig i skolan hur man ska tjäna pengar och hur man kan slösa pengar, men inget om investeringar;) detta kan ses som en sådan!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...