Gå till innehåll

8 minuter lång film inspelad på 3 timmar.


JohanEngstrom

Recommended Posts

Hejsan!

 

Detta är en kortfilm som jag spelade in på 3 timmar och redigerat sedan den 26 augusti, allt var färdigt den 20 oktober och jag har jobbat extremt länge med allt.

 

Först började jag med att skriva ett manus det manuset kunde vi tyvärr inte följa och p.g.a att jag inte fick ladda upp klipp som var över 10 minuter och då fick jag stryka ca 1 minut och 30 sekunder introduktion vilket gör att handlingen är väldigt väldigt oklar.

 

Redigering:

Jag har inget ljud överhuvudtaget inspelat på plats. allting är inspelat med mikrofon i mitt rum och ljudeffekter kommer delvis från mitt egna inspelade bibliotek och min skolas biblotek. Det var denna process som tog 2 månader att slutföra samtidigt som man studerade.

 

Detta är inte något superbt men det första jag gör som är längre än 4 minuter och tyvärr blev inspelningstiden lite kort då jag flyttade dagen efter vi spelade in allt. Hade jag haft tid hade jag såklart tagit omtagningar för att få det bättre men ...

 

http://www.youtube.com/watch?v=njNNqWfAMqA

Länk till kommentar
Share on other sites

Känns som att man sett detta förut. En gäng kompisar som går ut och leker krig i skogen och tror att det blir film. Jag tror och hoppas att ni lärde er en hel del när ni filmade det men det är inte mycket att visa upp. Man få ingen känsla för varken story, karaktärer eller vad som händer. Jag säger inte att ni ska sluta göra film utan fortsätt att träna men försök att identifiera vad som är bra och funkar och vad som inte funkar. att göra en film på 3 timmar är nog inget jag skulle skryta över utan ta tid på er och se till att ha en klar bild över vad det är för film ni ska göra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...