Jump to content

Bakomfilm för ny svensk skräck-actionfilm: Vacker död stad.

Recommended Posts

Grymt namn?

Ja, det måste ju vara namn för att skrivas "Död Stad" med versaler först. :-)

Annars borde ju "Vacker död stad" vara korrekt om det är ett avlidet samhälle det handlar om.

Eller är det en snygg person som är döpt till just Död Stad?

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Sunil87
      Jag och några kompisar gjorde en långfilm utan budget, här är trailern:
      https://youtu.be/LGWWL-eGs6w
      Filmen blir ca 1h 30min och är lite av en skräckkomedi roadtrip rulle genom den fiktionella staden Långboda under en zombieapokalyps.
    • By Tobias Larson
      GUILT

"En enslig varelse vandrar genom skogen utan destination. Plågad och styrd av ett mörkt förflutet. Men hoppet träder in i varelsens liv och allt tar en ny vändning."

En thriller utan ord. Om ondska och godhet.

Jag tar gladeligen emot analyser och kritik för att utvecklas och kunna göra nästa film bättre.
      Detta är min fjärde kort-film, om ni vill se mer av vad jag gjort kan ni gå till min hemsida: larson.studio.nu
    • By Andreasn
      Halloj!

Hoppas ingen hugger huvudet av mig för detta nu :OO

Om det är någon som är sugen på att hyra en RED-kamera billigt framöver för något projekt så är det bara att höra av sig.
      Det är ett kit med två objektiv, axelrigg, FF, Kompendium, minneskort, kolfiberstativ med fluid-huvud osv.
      Det finns fäste för Canon och PL-gluggar.

Lite spec.
      1-12 fps 5K FF
      1-30 fps 4K HD
      1-48 fps 3K HD
      1-60 fps 1080p HD
      1-120 fps 1K

Vi sitter i vid slussen i Stockholm btw.

Bilder och mer info finns här:

Cloudberry Film | Hyr Filmprylar!

/ Andreas
    • By Rullande Kameran
      "Magistern bjöd på middag",
      , är en av flera humoristiska kortfilmer/sketcher av Rullande Kameran & Real-TV. Denna gång står Lowe Forsman för regin. Övriga inblandade är Ferdinand Forsman, Sofia Samuelsson, Lukas Grundberg, Emil Forsman och Deshun Huang. 
      "Magistern bjöd på middag" handlar om en mardrömsartad middag som spårar ur. Pinsamhet och nonsenshumor är viktiga ingredienser i sketchen.

På vår Youtube-kanal, Rullande Kameran & RealTVs kanal - YouTube, kan man se alla våra filmer. Bland annat den 40 minuter långa kortfilmen "Familjeangelägenheter" som är vår största produktion hittills.

Om oss: Vi är ett gäng ungdomar från Tjörn som gör amatörfilm. Under namnet Rullande Kameran gör vi kortfilmer av olika genrer. Mellan varven gör vi också en del humoristiska småklipp och reportage under namnet Real-TV.

Rullande Kameran består av: Lukas Grundberg, Lowe Forsman, Ferdinand Forsman, Sofia Samuelsson, Emil Forsman och Deshun Huang.

Real-TV består av: Ferdinand Forsman, Lowe Forsman och Emil Forsman.
    • By Rullande Kameran
      Rullande Kameran & Real-TV presenterar ännu en sketch/kortfilm i genren komedi;
      Denna gång regisserad av Ferdinand Forsman. I "Presentknyckaren" skildras det obekväma i att någon helt tar över en annan persons födelsedagsfest, och det blodiga allvar som tydligen också kan uppstå som följd när man "ger igen för gammal ost".
      I rollerna: Deshun Huang, Lowe Forsman och Ferdinand Forsman.

På vår Youtube-kanal, Rullande Kameran & RealTVs kanal - YouTube, kan man se alla våra filmer. Bland annat den 40 minuter långa kortfilmen "Familjeangelägenheter" som är vår största produktion hittills.

Om oss: Vi är ett gäng ungdomar från Tjörn som gör amatörfilm. Under namnet Rullande Kameran gör vi kortfilmer av olika genrer. Mellan varven gör vi också en del humoristiska småklipp och reportage under namnet Real-TV.

Rullande Kameran består av: Lukas Grundberg, Lowe Forsman, Ferdinand Forsman, Sofia Samuelsson, Emil Forsman och Deshun Huang.

Real-TV består av: Ferdinand Forsman, Lowe Forsman och Emil Forsman.
  • Create New...