Gå till innehåll

Inom ett älghuvuds avstånd


Spassy

Recommended Posts

Wladyslaw Bielszowski är en Svensk jude som äger en lite pub i den fiktionella Svenska staden Schween under andra världskriget. Ovanför bardisken hänger ett väldigt stort älghuvud som sitter fast på ett spetsigt plaque. En dag kommer Waffen SS och en SS Standartenführer vid namn Übelfuchsmann på besök. Waffen SS soldaterna är högljuda och berusade på pubben och en av dem går fram och stöter på Wladyslaws dotter, Greta. Wladyslaw blir irriterad och gör så att Standartenfuhrern blir inblandad som gör så att Waffen SS soldaten blir tillsagd. På kvällen då baren håller på att stängas kommer den berusade soldaten tillbaka och börjar att slita i Greta, som gör Wladyslaw illsken och soldaten blir inkastad i bardisken som resulterar med att älghuvudet ramlar ned rakt på soldatens skalle som blir krossad. Nu måste Wladyslaw och Greta, två judar, försöka att gömma kroppen innan SS får se vad som har hänt, vilket skulle resulterar till deras död om de fick reda på händelsen.

 

Detta är bara början av storyn och är inte säkert på hur allt kommer att gå. Stilen av filmen kommer att vara en Svart Komedi film, i samma genre som Tarantinos stil och en slags satir.

 

Här är första början på manuset:

Inom ett älghuvuds avstånd.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Så vitt jag vet var SS aldrig i Sverige (men jag kanske inte har hört den historian bara) och då tänkte jag att om jag hittar på en fiktionell stad, kan jag ändra ganska mycket saker om platsen. SS är där för att säkra platsen från möjliga hot, eftersom högrankade Nazister ska dit (även Hitler) för att möta Svenska politiker och de vill inte bli attackerade där. Och de valde den här staden för att den ligger nära Tyskland via båt och staden har ett väldigt bra läge där det skulle vara svårt att anfalla. Sedan är staden inte så välkänd, stor eller så kopplad till allmänheten (det finns inte någon media i staden eller reportrar på långa håll).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...