Gå till innehåll

HJÄLP! Kan inte bränna!


Lukas

Recommended Posts

Nu har jag försökt på alla vis och jag kan inte bränna ut min film på DVD skiva så att den går att spela upp i en DVD spelare. Jag har Adobe Premiere och Encore och även Nero men på vilket vis jag än gör blir det fel på nått sätt. Kan någon som e duktig på detta skriva här exakt hur jag ska göra för att få ut min film så den kan spelas upp på en vanlig DVD spelare så vore jag mer än tacksam!!

 

Tack på förhand!

 

P.S. har DVD brännare så klart D.S.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vill också veta. Typ en steg för steg guide vore inte helt fel då jag har testat en massa skit utan resultat. Man ska väl konvertera sina avi filer till dvd format men vilket program ska man använda och hur gör man? tack för alla bra svar

Länk till kommentar
Share on other sites

Intressant det där med skillnaden mellan DVD+R och -R enligt DVD FAQ så är det större problem med olika skivor än olika teknologier:

 

"There is insignificant compatibility difference between the "dash" and "plus" formats (see 4.3.6). There are much bigger compatibility differences between brands, so be careful about buying cheap discs.

 

Very roughly, DVD-R and DVD+R discs work in about 85% of existing drives and players, while DVD-RW and DVD+RW discs work in around 80%."

 

(hämtat från http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#4.3.1)

 

Så du kanske ska testa att bränna på ett annat skivmärke?

 

Jag har bara en +brännare och har haft problem med skivor som jag gjort med Nerovision express, däremot har ISO-images gjorda med ULEAD DVD Workshop 2 funkat alldeles utmärkt sedan de bränts med Nero. Jag tycker också att ULEADs program funkar helt okay, mycket trevligare än NeroVision, DVDit och liknande program (har inte testat Encore och bara kort kört DVDLab som annars verkade trevligt). Kör trial-version på programmet så det kan ju vara något att testa?

 

M.v.h.

/Rico

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...