Gå till innehåll

Den bästa tiden


snabela86

Recommended Posts

Hej, tekniskt sett är det här ovanligt bra skrivet. Det är större problem med historien och vilket sätt du berättar den på. Framförallt använder du dig alldeles för mycket (i stort sett bara) av dialog och berättarröst. Du vill berätta en historia, och gör det med ord. Försök istället utnyttja filmens möjligheter! Tänk på allt du vill säga och försök i första hand beskriva det med bilder, blickar, reaktioner, beteenden..

 

Dina karaktärer är dessutom väldigt intetsägande. Vilka är dom, vad vill dom, vart är dom på väg?

 

Sen måste du ta en allvarlig funderare på själva innehållet. Du har någon slags ram känns det som, även om den är både vag och svag. Men vad är det som för historien framåt? Varför ska vi bry oss om den? Vad är problemen?

 

Jobba på bara!

Länk till kommentar
Share on other sites

Alla dessa Voice Overs får mig att tänka på vad folk sagt om Opus filmer på sistone.. Att ha en berättarröst i en film är bra, men enbart om den ackompanjeras av ett intressant visuellt innehåll! Berättarrösten gör inte filmen, det är det handlingen gör. Temat är ju bra, men det kanske kan utvecklas lite precis som Fredrik säger.

 

Keep on working!

Länk till kommentar
Share on other sites

Var är ångesten, vreden, ensamheten och KÄNSLAN?

 

Låt mig säga så här, det är en fin liten historia när man läser den så här, men jag vågar inte tänka mig hur det skulle se ut på en duk eller en skärm. De här karaktärerna är tydligen helt kompletta, ofelbara! Näe, det var hyfsad, men börja på ett nytt projekt med en riktig historia som säkerligen kan bli riktigt bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är ju en sockersöt rosa-moln-på-himlen historia i all ära, men GUUUD va tråkig. Where´s the action?? (då menar jag inte explosioner)

Att börja historien med "vi stötte ihop och hon tappade böckern - vi såg varandra i ögonen" - scenen. Snälla, det har använts i tusen och åter tusen filmer och ärligt talat.. det var inte speciellt bra från allra första början heller.

Skriv något annorlunda istället! Det behöver inte vara "nyskapande", men det behöver inte heller vara så... "Hugh Grant vs Julia Roberts"!...

 

Men det är kul att se en kille som vågar skriva om kärlek "rakt igenom". Det är bra, du kommer att få till din historia tillslut så länge du inte ger upp.

Fortsätt skriv och lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...