Gå till innehåll

Potterthon - En Pågående Video-serie.


jmalmsten

Recommended Posts

Heliga spaghettimonster, det här var inte igår det!

 

Potterthon 1 Thumb-voodoo.jpg Potterthon 2 Thumb-voodoo.jpg Potterthon 3 Thumb-raw 2-voodoo.jpg Potterthon4-thumb-voodoo.jpg

 

Episoder:

 

Potterthon på bloggen

Potterthon på Blip.TV

 

 

 

Beskrivning:

Vi börjar med Potterthon och ser hur det slutar. Malmsten och hans rumskamrat, den vilsekomne ninjan, mr Yamamoto råkar ut för diverse filmrelaterade äventyr. En videoserie som tappade kontrollen.

 

Bakgrund:

 

Efter flera års inaktivitet på forumet tänkte jag resa mitt fula anlete igen och visa upp ett projekt jag hållit på med ett tag. Detta kom sig av att jag efter Marianne-inspelningen och Filmstar/BiggerBoat-skribent-tiden kände kraftig filmar-abstinens. Men jag hade inget projekt på lager som jag kunde slänga ihop i den takten jag var ute efter. Så dök sista Harry Potter upp på bion. Då insåg jag två saker: 1: jag hade bara sett del fyra, och 2: Jag skulle kunna göra ett marathon av videorecensioner.

 

Ehm. Host host. Marathon var väl dock till att suga i, förståss. För efter slutet av första videon hade jag satt in ett mönster av allt mer invecklat efterarbete. Så det som skulle tagit ungefär ett par veckor totalt för hela marathonet är nu uppe i drygt en månad per film. Förhoppningsvis inte till det sämre.

 

Tanken var att göra videorecensioner som inte är som alla andra. Inget sittande framför webkameror, inget synk-ljud alls och med lite skumma början och slut.

 

Lagom till ep 4 gjorde jag iordning ett konto på blip.tv för uppladdning av dessa episoder och mer därtill sen. Varför blip.tv? Därför att man kan få reklamintäkter där. Och jag är en gniden jävel (aka fattig)! §e

 

Teknik:

 

  • Pre-Produktion - Manus: Celtx. Hjärnan.
  • Produktion - Bild: Det är än så länge filmat med Canon 7D med Tamron 18-270mm och Tokina 11-16mm. Vid det laget jag blir klar så kan det förändras. Ljud: Zoom H4n och diverse ljudbibliotek.
  • Postproduktion - klippning/ljud: Premiere Pro CS5. Animationer: Flash. Compositing: After Effects CS5

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...