Gå till innehåll

Slöööt Produktion


Recommended Posts

Tjena vi är 3 killar som har gjort ett antal filmer tillsammans och tänkte nu länka 3 av dom.

 

Vi gick en tv/film linje på gymnasiet och det va under den tiden dessa filmer kom till. Dom är ganska originella, vissa skulle väl säga "sjuka".

 

Körskolan.

Handlar om körskoleläraren Klaus och hans nya elev Jocke.

Kanske inte låter mycket till handling, men det är bäst att ni ser själva. Den är gjord på mycket improvisation och inspelad på 1 dag. Redigerad i avid media composer.

 

 

Körskolan 2

Samma gäller som för ovanstående, största skillnaden är väl att denna inte är direkt rumsren, dock mycket bättre än första enligt mig själv.

 

 

Bonden och hans gård

 

 

Vi får följa en bondes liv under en dag där vi blandannat får träffa hans enda vän Herr Alien samt höra historier om hans döda fru.

Ligger mer arbete bakom denna än Körskolan filmerna.

 

Kolla och ge kritik nu, tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Klockrent! Jag älskar tempot i filmen. Snabba klipp och jumpcuts räddar. Ni lyckas ofta med den komiska tajmingen vilket är underbart att skåda. Det är varantvklass på humorn helt klart, men med en gedigen mysighet som gör att det sticker ut. Visst syns det stundtals att det inte är helt proffsigt, till exempel blir det lite för mycket handskakningar i början så effekten blir mer konstnärlig än kul, skriken blir lite för mycket (röstskådespeleriet) för att vara kul. Man behöver så klart överdrifter, men det går för långt stundtals. Det bästa jag kan säga är att det känns gediget, inget hastverk. Jag skrattade så lycka till i fortsättningen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Samma kvalité men jag tyckte nog att det blev lite för långt för en sådan här kortfilm. Man förvånas dock ständigt över att du lyckas med den komiska timingen, man tror att det ska bli dåligt men det slutar bättre än vad man tror. Problemet är att det är mest bonden som snackar, det blir lite för mycket med dialogen, även om klippningen räddar. Man väntar lite på ACTION, som tur är finns det också! På det stora hela ett genuint hantverk med mycket glädje! Lycka till i fortsättningen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...