rsh Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Hej alla glada! Jag håller på att sätta ihop ett bildspel i Sony Vegas Movie Studio HD platinum 11. Kvalitén är jag nöjd med... men just när det är rörelse då blir det lagg-g-g-g-g. Det draaaar, så hackar det till... och om igen! Något briljant geni som vet vad jag ska ändra på så att det fungerar? Exempel: Konstvideo1l2 - YouTube Inställningar: HDV 720-30p (1280x720; 29,970 fps) Full resolution quality. best Field of order: Progressive Pixel aspect ratio: 1 (square) Adjust sourcemedia to better match render settings TACK! =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronnylov Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Verkar vara något uppspelningsproblem för jag såg fenomenet på vissa ställen med sedan när jag spelade videon igen så inträffade det inte vid samma tidpunkter. Judder syns tydligare när man panorerar än vid andra typer av videor. Det kanske går att maskera med rörelseoskärpa men här vill man nog inte ha det oskarpt heller. Du kanske kan testa med någon annan framerate, t.ex. exakt 30 fps istället för 29,97 fps (om det bara är för att visa på datorn kan det funka bättre). Alternativt testa 25 fps eller 24 fps och kanske panorera långsammare. Enklaste lösningen är väl att inte panorera och bara visa stillbilder... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts