Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag låg och tänkte på en grej inatt som jag inte inte kunde komma fram till själv, så tänkte kolla om någon här har någon anning :P

Har sett i många musikvideos att det ser ut som det är slow-motion men det är fortfarande synkat med musiken, alltså när någon sjunger/rappar framför kameran så ser det ut som slow-motion typ men musiken synkar.. Hur fan gör man det?

Kanske inte ska kalla det slow-motion men typ, har det nått med att man spelar in i en viss fps eller någon som vet ? :P

Postad

- Kör musiken i (exempelvis) dubbel hastighet under inspelning.

- Artistern "mimar" till musiken.

- Spela upp videobilden i halva farten i redigeringen.

Voilá!

//M

Postad

Minns ett reportage för ett bra antal år sedan där det användes vid inspelningen av en Mauro Scocco-video, kan ha varit "Om du var min".

Blir roligt om man gör tvärtom, långsammare musik som speedas upp i redigeringen.

Postad

Notera att dubbel fast på musiken kan vara väldigt svårt på vissa (snabbare) låtar :)

Vissa partier på denna musikvideo som jag har gjort var lite väl klurigt för sångerskan:

Filmad i 50P (720) med en Canon 7D, musik i dubbel hastighet - filmen uppspelad i 25P.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...