Gå till innehåll

Hur göra lättast små intro m.m


Micke Svensson

Recommended Posts

Japp hur gör jag lättast detta,

Vill asså göra små klipp med div loggor m.m som rör sig över skärmen,fadear in/ut med effekter osv,

Har sony vegas pro 10 adobe after effects adobe photoshop videopad moviemaker

På min gamla data va detta aslätt att göra i moviemaker(jag e fortf amatör) men i deras nya är det bara krångligt.

Det som gör det lite svårare är oxå att alla mina prog/data är på engelska, är duktig på engelska men e inte så insatt i redegerings engelska ;)

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Share on other sites

I början, gör det lätt för dig: Kolla på X antal olika intros och sno rakt av. Sen blandar du

olika metoder och till sist kommer du på något eget.

 

Finns mängder av tutorials på nätet. Vet inte hur det är med dom andra men After Effects

kommer med massor av presets, små färdiggjorda text/bakgrunds/rörelse animationer.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok tackar för tipset har börjat kolla lite i after effects nu men allt blir lite krångligare på engelska dock... men d kommer,e som sagt bra på eng måste bara lära mig data engelska :P

Det ja saknar mest va hur lätt det va i gamla moviemaker att göra en text där texten rörde sig,fyldes med färg m.m och det tog bara 5sek typ

Men antar att man får använda div olika program nu ist för att göra allt i samma ?

Länk till kommentar
Share on other sites

I början, gör det lätt för dig: Kolla på X antal olika intros och sno rakt av. Sen blandar du

olika metoder och till sist kommer du på något eget.

Jag ser att det var du som ligger bakom videocopilot-ripoff-pesten :D Snälla lär inte folk att sno rakt av från tutorials - Jag klarade av att lära mig utav dem utan att sno någonting som första steg ;)

 

OnT: Min rekommendation är att kolla runt i Sony Vegas :) After effects är väldigt avancerat och din kunskapsnivå verkar inte speciellt hög. Att gå från Moviemaker till Sony Vegas är ett ganska bra första steg, och precis som i Moviemaker finns där flera färdiga effekter.

Länk till kommentar
Share on other sites

jo har märkt att AE e rätt avancerat. Har börjat hitta lite saker i Sony vegas men d e inte alls lika lätt som d borde vara :P

Det är ruskigt lätt, men om man inte är speciellt erfaren med engelska och endast använt Windows Moviemaker tidigare kan det ta tid att lära sig :) Titta på Youtube, där finns gott om guider.

Länk till kommentar
Share on other sites

har hittat lite roliga saker i vegas nu.problemet e att jag inte får in min egna text ist för demo texten som står där :(

Om jag hade haft Vegas på min burk här hemma hade jag kunnat dra upp det och kollat exakt vad det heter, men om du högerklickar på klippet och väljer "Edit Media" eller.. "Edit Generated Media"? Kanske nåt sånt? Så borde du få upp ett fönster där du kan redigera texten. Ett tips är ju att helt enkelt högerklicka på textklippet och prova klicka på de olika flikarna tills du hittar rätt :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...