Gå till innehåll

Automatisk rörelsedetektor (lr liknande) FCP


Häpna

Recommended Posts

Hejsan. Håller just nu på med en väldigt kort film, där vi har behövt använda en dolly. Men eftersom vi är några fattiga bypojkar så byggde vi den själva såklart. Och den är inte den bästa, vi har inga spår eller så utan fick ta två plankor att rulla den på. Hjulen är dessutom... inte så bra så det hackar tyvärr fram om man inte gör det väldigt, väldigt försiktigt. Tyvärr gick inte det för just detta klipp, och vi har ingen större lust att börja om då det tog sin tid. Här är klippet:

 

‪rollingtest‬‏ - YouTube

 

Som ni ser så rullar det inte på så smooth som man vill att det ska göra. Min plan var då att sitta och redigera hastigheten så att allt skulle matchas upp. Hittils har det gått uselt, så jag undrar om det finns någon inställning/program/add-on som kan hjälpa mig med detta. Kanske någon slags detektor (haha) som läser av hur mycket information som "rör" sig i bilden, då att man kan matcha det. Lite svårt att behöva sitta och skriva in nummer på måfå i "change speed".

 

Tack på förhand!

 

(Ser nu att jag råkade lämna en mutad ljudfil med haha, aja, hursom!)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...