Jump to content

Ny skräckfilmstrailer

snah_32
 Share

Recommended Posts

Halva trailern kändes som en typisk skräckfilm (Jason-ish? Lägereld, legend etc) men andra halvan kändes mer som ett mobbnings drama utan riktig koppling till den första.

"Pojken fick sova ute hos svinen som under åren kommit att bli hans likar" - Hade funkat om det bara varit en voice over eller en gammal man som berättat historian, men språket kändes väldigt onaturligt för en ung person som berättar något för sina vänner.

Annars var fotot övervägande imponerande! Några klipp var riktigt ögongodis :) Bra ljud och från vad jag kunde se så var det bra skådespel också!

• 2 weeks later...

Riktigt snyggt! Gillar de 2 historierna om de vävs ihop lite snyggt i själva filmen sedan. Ser ut att vara bra skådespeleri och riktigt snyggt foto! Grym ljussättning ibland. Men trailern kändes lite lång för att vara en trailer.Men vore helt klart kula att de en längre film av den! :)

Kalla det en pilot om ni skickar vidare det till eventuella produktionsbolag! Lite väl lång för en trailer.

Precis som andra sagt såg jag ingen direkt koppling emellan de olika situationerna. Men sålänge de vävs ihop snyggt och på ett kreativt sätt känns det som en film som skulle kunna bli något riktigt bra, en film med bra potentialer. Jag skulle absolut säga att ni ska sätta den i produktion. Det har gjorts filmer som har en otroligt mycket sämre grundidé eller -tanke än det här, så varför skulle inte er bli gjord? Kör på, väl gjort!

• 3 weeks later...