Gå till innehåll

Reflex Skärm? + XL1s Stativ


Stockholm

Recommended Posts

Tjena folket.

 

Jag har tänkt mig o köpa en reflexskärm, runt 1 meter stor.

Ja spanade in en på Scandinavian Photo (http://www.scandinavianphoto.se/product/listitems.aspx?m_sSearchString=reflex&lnks=)

Men dom är så svinigt dyra om man gämnför på http://www.bhphotovideo.com där man kan få en rejäl för 200:-, däremot så har ja inte tillgång att beställla från nätet (från sveriga har ja iof), speciellt inte när dom vill att man ska scanna in kreditkortet...

 

Är det nån som vet var man kan köpa till bra pris? Annars att bygga själv, fast göra riktigt portabel, min väska e iof 1,5 meter stor. men inte sidleds.

 

 

Dessutom ska ja inkasera mig ett stabilare stativ till min Xl1s (som ja även har tänkt o hocka upp jibkranen på senare när den e klar) ere nån som har nå tips på vad ja ska köpa för nått (runt 2000, gärna under om d skulle gå)

 

tack så mkt!

Andreas

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

är lite nybörjare innom det här området..

men vad för funktion har den här "vita tavlan" som ses på inspelningar?

ska den vara gjord av glansigt material elelr går det bra med vitt tyg?

och blir det stor skillnad på luset om man använder sånt här?

finns det mer info någonstans om hur de ska placeras för att ljuset ska bli bra?

Länk till kommentar
Share on other sites

Frigolit är vanligast i stora produktioner, de är ofta bättre än de ihopfällbara reflexskärmarna. Så fort det blåser ute är hela scenen förstörd då den ihopfällbara fladdrar. Frigolit är billigt och bra, nackdelen är att den kan vara något stor att bära med sig, men och andra sidan är det ingen idé att ta med sig en hopfällbar istället om det blåser.

 

Jag skulle satsa på frigolit även om den tar stor plats.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...