Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej, jag och en kompis ska spela in en skräckfilm.

Den ska utspela sig i ett gammalt öderuckel, en mörk skog och vid en sjö med mörkt vatten.

Det kommer typ att vara några barn som är ute och hittar ett gammalt hus de går in och där finns det en mördare eller något liknande. Sedan jagar han dem och mördar dem på olika sätt t.ex häller salt i ögonen och när personen inte ser någonting skollar han honom med kokande vatten,dränker någon och stryper en annan.

Vi undrade då om någon vet vilka kläder som möjligen passar att ha på sig, t.ex. en blodig och sönderriven mörk t-shirt etc...

Tack på förhand!

 

 

 

 

/skurken100

Länk till kommentar
Share on other sites

För mördarens del beror det på ålder, fysik och hårfärg skulle jag nog säga. Självklart finns det andra faktorer man kan ta hänsyn till men jag skulle i ett sånt här fall (ni verkar inte etablerade filmskapare)

forma karaktären efter vem ni castar som mördaren. Nu var detta inte ett svar på din fråga såhär kommer ett: Hängslen och rutig skjorta skulle vara lite creepy enligt mig. Skulle ju kännas konstigt att träffa en kostymnisse i en skog så lite "lantiga" kläder skulle nog passa. Å andra sidan kan en kostymnisse av just den anledningen också vara lite spännande.

Länk till kommentar
Share on other sites

För mördarens del beror det på ålder, fysik och hårfärg skulle jag nog säga. Självklart finns det andra faktorer man kan ta hänsyn till men jag skulle i ett sånt här fall (ni verkar inte etablerade filmskapare)

forma karaktären efter vem ni castar som mördaren. Nu var detta inte ett svar på din fråga såhär kommer ett: Hängslen och rutig skjorta skulle vara lite creepy enligt mig. Skulle ju kännas konstigt att träffa en kostymnisse i en skog så lite "lantiga" kläder skulle nog passa. Å andra sidan kan en kostymnisse av just den anledningen också vara lite spännande.

Tack för svaret! Det kanske står att jag bor i Stockholm, men jag bor egentligen mitt ute i tjottahejta (landet) så skogen och sjön ligger nära. Faktisk så ligger skogen på andra sidan vägen av mitt hus och sjön 2 km härifrån... Vi skall börja filma imorgon, så TACK!

 

 

/Alf

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...