Gå till innehåll

Adapter för ljud till systemkamera


jodu

Recommended Posts

Jag och mina kompisar filmar med en Canon 550D, och det är extremt jobbigt att ta ljudet externt och sedan synka det. Har hört att det finns någon slags adapter för att koppla ljudenheter till systemkameror, och tänkte ifall någon här visste mer om det.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad använder ni för ljudinspelare då? Jag förstår om ni inte vill synka externt ljud hela tiden (trots DualEyes så är det lite meckigt), men då måste ni kunna ställa ljudnivån in i kameran manuellt, antingen med Magic Lantern på minneskortet eller med en adapter typ JuicedLink eller Beachtek som båda har modeller för att lura den automatiska ljudnivåinställningen (geonm att typ spela in en ton på en av ljudkanalerna). Med en adapter får ni XLR-ingångar också så att det går att ansluta proffsmikar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kör en Shotgunmic med magic lanterna för att stänga av agc'n det tycker jag är den mest prisvärda lösningen faktiskt, det finns trådlösa adaptrar om man vill förenkla manövreringen av en boom annars kan man köra med 10meters kablar som jag gör..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...