Jump to content

Hjälp! Angående musik video inspelning!

Esse_
 Share

Recommended Posts

Hejsan, jag jobbar för tillfället som praktikant på en reklam byrå och inriktar mig mest på illustration och grafik men ska göra min första musik video. I videon så vill artisten att vädret ska växla från att det är mörkt och dystert till soligt och glatt. Hur gör jag detta? Vilka program etc ska jag använda mig utav? Krävs animation? Ska jag stryka idén helt? Idén inspireras utav videon eftersom det är regn och åska i början utav låten.

Är tacksam ifall jag får hjälp med detta!!

• 4 weeks later...

Filma himlen separat och sedan artisten framför greenscreen då har du kontroll över hur himlen ser ut utan att behöva maskera ut artisen ruta för ruta.

Båda effekterna går att göra i After Effects eller Premiere eller FCP.

Annars kan du se till att du har bra avstånd mellan artisten och himlen så kan du maskera himlen och ändra färgen på den från mörk till solig.

Inte lika bra men ett alternativ om första förslaget känns för komplicerat.

Kolla in Videocopilots tutorials på :

Sky replacement

Day to Night

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Jensamannen
      Tänkte bara lyssna hur ni jobbar när ni lägger på tyngre effekter. Har skaffat "Flickerfree" då vi i jobbet filmar mycket i ledbelysta miljöer som är svåra att få bukt med på plats. Flickerfree-pluggen är dock så pass tung att det rekommenderas att man lägger på den på dom obearbetade klippen för att det inte skall bli för tungjobbat. Hur jobbar ni sen. Exporterar nu ut dom och sparar ner för att sen plocka in i det tänkta projektet eller "nestar" ni dom i det befintliga projektet för att sen lägga på färgkorrigering och annat. Jag sitter på en Mac Book Pro 2019 i Premiere Pro.
      Jens
    • By kevinkenell
      Brickface Studios består av två killar - jag (Kevin) & Olle!
      Efter en lång inspelningsdag av en annan film, satte vi oss och smällde ihop en instrumental, skrev en text och spelade in!
      Sen var det bara en musikvideo som behövdes!

Idag har vi släppt den!

Nu vill vi sprida den och veta vad ni tycker!

BrickFace Studios
    • By Trotter
      hej,har ingen aning om hur man gör allt jag vet är att jag skulle väldigt gärna komma i kontakt med någon som kan göra en animerad film till en av mina låtar,musikvideo!från vanlig film med levande människor och miljö,med inklippt tecknad gubbe..!vet nån nåt??:)
    • By Werun
      Hej!

Ska göra en kort spel-film på ca 1 min. Skulle behöva hjälp med idé och manus till den! HJÄÄÄLP MIG!:D
  • Create New...