Gå till innehåll

Slow Motion film med vatten, snö och gräs - Twixtor konverterat till 4000 fps


david-

Recommended Posts

Kopierar infon som jag skrivit på vimeo, men det är bara basic engelska. Gjorde filmen bara för lite skönt tittande bara och Phantom härmande:

 

 

Another try to use my EOS Canon T2i/550D Rebel as a Phantom Flex camera by using the slow motion software Twixtor.

 

Camera:

EOS Canon T2i/550D Rebel

 

Lenses:

Canon EF 50/1,8 II

 

Music:

Lisa Gerrard - Now We Are Free

 

Thanks to:

Samuel Lindberg

Elis Waltersson

Simon Waltersson

 

60 fps converted to 4000 fps.

Shutterspeed: 1/4000

 

A tutorial interview can be found here:

dslrcinema.com/​2011/​05/​13/​slow-motion-twixtor-tutorial-by-david-lindberg/​

Länk till kommentar
Share on other sites

Älskar verkligen Twixtor plugin'et. Speciellt på rätt avstånd ser det mesta faktiskt ut som äkta slow motion.

Sen vet jag inte om du har tillgång till att redigera den där intervjun/genomgången, för den skulle kunna köras en gång genom Word's spell check. Annars var't riktigt intressant läsning ^-^ Snygga klipp också!

Länk till kommentar
Share on other sites

Älskar verkligen Twixtor plugin'et. Speciellt på rätt avstånd ser det mesta faktiskt ut som äkta slow motion.

Sen vet jag inte om du har tillgång till att redigera den där intervjun/genomgången, för den skulle kunna köras en gång genom Word's spell check. Annars var't riktigt intressant läsning ^-^ Snygga klipp också!

Ja precis, med fullskärm så är det nästintill omöjligt att inte upptäcka fula warpar om inte bakgrunden är helvit. Sen hade jag kanske lite väl många felaktiga warpar i filmen som jag hade kunnat tagit bort med maskar egentligen, men som du säger, på avstånd tänker man inte på det så mycket.

Haha jag håller med dig, engelska är inte min starka sida, så jag försökte bara få mig förstådd :P

Schysst att du är tillbaka igen, har saknat dig lite ;D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...