Gå till innehåll

Bidrag att göra en dokumentärfilm


najje

Recommended Posts

Vi er Norges største uavhengige tilbyder av forbrukslån uten sikkerhet og vi finner det beste forbrukslån for akkurat deg. Centum Finans samarbeider med de 6 beste bankene for forbrukslån i Norge. Du sender inn kun en søknad for forbrukslån og vi tar jobben videre med å finne det beste lånetilbudet.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Jag undrar samma sak. Jag går i trean på gymnasium och min största dröm är att besöka Kuba. Kuba är ett mycket vackert land som verkligen är intressant. Jag ska göra ett projektarbete och jag älskar att göra film, så min idé är att resa till Kuba och dokumentera hur det riktiga Kuba är, bortom böcker, internet och historier. Jag tänkte att jag skulle skapa som en dagbok och visa hur tillståndet i landet är, kulturen, regeringen, landskapet, min upplevelse etc. Problemet i det hela är det ekonomiska, och även om Kuba är ett ganska fattigt land, så är det rätt dyrt. Jag undrar om det vore möjligt att bli sponsrad ekonomiskt till den här resan och det här projektet så att jag kan fullfölja min dröm att besöka Karibiens pärla. Vem kan jag kontakta här i Sverige som kan ge ekonomiskt stöd?

Länk till kommentar
Share on other sites

Okay, har du någon exakt länk till dessa eller kontakt information? Jag skulle kunna googla och kolla på deras hemsida, men om det ligger krångligt till, skulle jag uppskatta om du kunde berätta för mig, om du vet som sagt.

 

Ingen aning om svt. Men eftersom du bor i Ö-vik så antar jag att du ska kontakta dokumentär/kortfilms ansvarige på Filmpool Nord, tror jag:

Riktlinjer och regelverk « Filmpool Nord

 

Men om Filmpool fungerar som Film i Skåne så måste du ha ett registrerat produktionsbolag, och bidraget du får (om du får det) ska spenderas i regionen. Bara så du vet. Men brinner du verkligen för det bör du åtminstone ringa och fråga om hjälp eller kontakter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...